Wyrok NSA z dnia 10 maja 2016 r., sygn. II GSK 2736/14
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Gabriela Jyż Sędzia NSA Maria Jagielska (spr.) Sędzia NSA Krystyna Anna Stec Protokolant Konrad Piasecki po rozpoznaniu w dniu 10 maja 2016 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Głównego Inspektora Transportu Drogowego od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 19 sierpnia 2014 r. sygn. akt VI SA/Wa 1082/14 w sprawie ze skargi J. B. na decyzję Główny Inspektor Transportu Drogowego z dnia [...] stycznia 2014 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów o transporcie drogowym 1. uchyla zaskarżony wyrok i oddala skargę; 2. zasądza od J. B. na rzecz Główny Inspektor Transportu Drogowego 1.060 (jeden tysiąc sześćdziesiąt) złotych tytułem kosztów postępowania sądowego
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. wyrokiem z dnia 19 sierpnia 2014 r. o sygn. akt VI SA/Wa 1082/14 w sprawie ze skargi J. B. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego (dalej: GITD) z dnia [...] stycznia 2014 r. nakładającej karę pieniężną za naruszenie przepisów o transporcie drogowym, uchylił zaskarżoną decyzję w pkt 2 i stwierdził, że w tym pkt decyzja nie podlega wykonaniu.
Z uzasadnienia wyroku wynika, że Sąd I instancji za podstawę rozstrzygnięcia przyjął następujące ustalenia.
W wyniku kontroli drogowej przeprowadzonej [...] sierpnia 2012 r. przez inspektora Inspekcji Transportu Drogowego na parkingu Portu Lotniczego [...] w W. ustalono, że J. B., właściciel i kierujący samochodem marki [...], nr rej. [...], przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu 5 osób, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej przewoził na lotnisko pasażera z hotelu [...] w W. Kontrolę udokumentowano protokołem, a z przesłuchania kierowcy wynika, że w dniu kontroli wykonywał "zlecenie z hotelu [...]" na podstawie umowy zawartej z hotelem w dniu [...] marca 2000 r. W umowie przewidziano, że usługodawca, czyli skarżący (któremu hotel przekazuje na zasadzie pierwszeństwa obsługę gości hotelowych) oczekuje na parkingu przed głównym wejściem do hotelu, jest zobowiązany do posiadania taksometru i wystawiania rachunków na życzenie gości hotelowych lub kierownictwa hotelu, a za używanie logo hotelu oraz za otrzymywanie zleceń zobowiązuje się przekazywać na konto hotelu miesięczną opłatę.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty