Wyrok NSA z dnia 15 września 2015 r., sygn. II OSK 103/14
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Maciej Dybowski Sędziowie Sędzia NSA Andrzej Jurkiewicz ( spr. ) Sędzia del. NSA Roman Ciąglewicz Protokolant sekretarz sądowy Agnieszka Chustecka po rozpoznaniu w dniu 15 września 2015 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej K.D. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim z dnia 26 września 2013 r. sygn. akt II SA/Go 284/13 w sprawie ze skargi K.D. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w G. z dnia [...] lutego 2013 r. nr [...] w przedmiocie stwierdzenia nieważności decyzji oddala skargę kasacyjną
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 26 września 2013 r. sygn. akt II SA/Go 284/13 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim oddalił skargę K.D. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w G. z dnia [...] lutego 2013 r. nr [...] w przedmiocie stwierdzenia nieważności decyzji.
Wyrok ten został wydany w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy:
Decyzją z dnia [...] listopada 2011 r. znak [...] Prezydent Miasta Gorzowa Wielkopolskiego ustalił dla [...] sp. z o.o. z siedzibą w S. warunki zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie zakładu wytwórni betonu towarowego wraz z infrastrukturą techniczną i zagospodarowania terenu na działkach nr [...],[...],[...],[...] i [...] przy ulicy [...] oraz budowie zjazdu z pasa drogowego ulicy [...] (dz. nr [...]) Obręb [...] w G.
Na skutek wniosku M.D. o stwierdzenie nieważności ww. decyzji ostatecznej z dnia [...] listopada 2011 r. Samorządowe Kolegium Odwoławcze w G.(zwane dalej "SKO") decyzją z dnia [...] listopada 2012 r. nr [...] odmówiło stwierdzenia nieważności tej decyzji.
W uzasadnieniu rozstrzygnięcia SKO podało, iż analiza przedmiotowej decyzji o warunkach zabudowy i załączników do tej decyzji pozwoliła na stwierdzenie, że organ pierwszej instancji nieprawidłowo wyznaczył obszar analizowany, albowiem nie spełnia on wymogów wskazanych w § 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. Nr 164, poz. 1588), zwanego dalej "rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r.", bowiem nie stanowi trzykrotności frontu działki. Jednakże, w ocenie SKO, uchybienie to nie ma charakteru rażącego naruszenia prawa. Nadto SKO podało, iż część graficzna wyników analizy urbanistycznej oznaczona jako "ZAŁ. GRAF. 2 DO DECYZJI WYNIKI ANALIZY", nie zawiera wskazania do jakiej decyzji stanowi ona załącznik, przy czym nie budzi wątpliwości, że stanowi załącznik do analizy, a analiza do decyzji, co wynika z treści decyzji. Przy czym organ zwrócił uwagę, iż projekt decyzji o warunkach zabudowy zawiera odręczne skreślenia powodujące jego nieczytelność. W ocenie SKO także i te uchybienia nie mają charakteru rażącego naruszenia prawa.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty