06.10.2015

Wyrok NSA z dnia 6 października 2015 r., sygn. II GSK 1960/14

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Zbigniew Czarnik Sędzia NSA Gabriela Jyż (spr.) Sędzia del. WSA Inga Gołowska Protokolant Kacper Tybuszewski po rozpoznaniu w dniu 6 października 2015 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Głównego Inspektora Transportu Drogowego od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 18 marca 2014 r. sygn. akt VI SA/Wa 2062/13 w sprawie ze skargi H. O. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] maja 2013 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od Głównego Inspektora Transportu Drogowego na rzecz H. O. kwotę 600 (słownie: sześćset) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. wyrokiem z dnia 18 marca 2014 r. uchylił objętą skargą H. O. decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] maja 2013 r. w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym oraz utrzymaną nią w mocy decyzję Kujawsko - Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego w B. z dnia [...] lutego 2013 r. Stwierdził również, że uchylone decyzje nie podlegają wykonani oraz orzekł o kosztach postępowania.

Stan sprawy przyjęty przez Sąd I instancji przedstawiał się następująco:

w dniu 1 grudnia 2009 r., w miejscowości N. nad N. zatrzymano do kontroli drogowej pojazd - ciągnik samochodowy z naczepą ciężarową, którym wykonywany był w imieniu skarżącego przewóz ładunku z miejscowości Z. do C. N. w N. nad N.. W wyniku dokonanych przenośnymi wagami do pomiarów statycznych typu LP 600, pomiarów nacisków na osi i masy całkowitej pojazdu, ustalono przekroczenie nacisku osi napędowej pojazdu o 2,288 t; przekroczenie nacisku potrójnej osi napędowej naczepy o 2,357 t zaś rzeczywisty nacisk pojedynczej osi napędowej pojazdu wynosił 10,388 t; rzeczywisty nacisk potrójnej osi napędowej naczepy wynosił 24,157 t zaś rzeczywista masa całkowita zespołu pojazdów wynosiła 41,307 t. Protokół kontroli został podpisany przez kierowcę kontrolowanego pojazdu bez uwag i bez wniosku o ponowne zważenie pojazdu. Nie zostało także okazane zezwolenie na przejazd pojazdem nienormatywnym.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne