Wyrok NSA z dnia 23 października 2015 r., sygn. II FSK 1651/13
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Bogdan Lubiński, Sędzia NSA Andrzej Jagiełło, Sędzia NSA Małgorzata Wolf- Kalamala (sprawozdawca), Protokolant Katarzyna Łysiak, po rozpoznaniu w dniu 23 października 2015 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie, działającego z upoważnienia Ministra Finansów od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 28 lutego 2013 r. sygn. akt III SA/Wa 2247/12 w sprawie ze skargi I. S.A. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie, działającego z upoważnienia Ministra Finansów z dnia 27 marca 2012 r. nr IPPB2/415-51/12-2/AK w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie, działającego z upoważnienia Ministra Finansów na rzecz I. S.A. z siedzibą w W. kwotę 120 (słownie: sto dwadzieścia) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 28 lutego 2013 r., sygn. akt III SA/Wa 2247/12, w sprawie ze skargi I. S.A. z siedzibą w W. (zwanej dalej: "spółką" lub "bankiem"), Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uchylił interpretację indywidualną Ministra Finansów (organu upoważnionego: Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie) z dnia 27 marca 2012 r. w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych.
W uzasadnieniu orzeczenia wyjaśniono, że we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej bank wskazał, iż ma zamiar zorganizować akcje o cechach sprzedaży premiowej, które będą miały na celu promowanie usług znajdujących się w ofercie spółki, tj. promocję sprzedaży i używania kart kredytowych, rachunków bankowych, lokat bankowych, kredytów i pożyczek. Adresatami promocji będą wszyscy klienci banku (przyszli klienci) - osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej. Planowane jest przy tym, by z tytułu zakupu jednej usługi finansowej od banku klientowi przysługiwało prawo do uzyskania tylko jednej nagrody, której wartość nie przekroczy 760 zł. Może jednak dojść do sytuacji, w której w danym roku klient dokona zakupu kilku usług objętych promocją. W związku z powyższym każdy zakup premiowanej usługi spowoduje powstanie uprawnienia do uzyskania odrębnej nagrody. Przyznanie nagrody będzie każdorazowo poprzedzone zweryfikowaniem przez pracowników banku spełnienia wszelkich warunków przewidzianych w regulaminie danej promocji.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty