Wyrok NSA z dnia 3 września 2015 r., sygn. II FSK 1667/13
Wyrażenie "sprzedaż premiowa", także w stanie prawnym obowiązującym przed 1 stycznia 2015r., obejmuje zarówno sprzedaż towarów, jak i sprzedaż usług. Nagrody związane z rachunkiem bankowym w formie kart pre-paid , stanowią tym samym nagrody, o których mowa w art. 21 ust.1 pkt 68 i art. 30 ust.1 pkt 2 u.p.d.o.f.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Aleksandra Wrzesińska-Nowacka (spr.), Sędziowie: NSA Bogusław Dauter, del. WSA Bogusław Woźniak, Protokolant Szymon Mackiewicz, , po rozpoznaniu w dniu 3 września 2015 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie działającego z upoważnienia Ministra Finansów od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 20 lutego 2013 r. sygn. akt III SA/Wa 2249/12 w sprawie ze skargi G. [...] S.A. z siedzibą w W. na interpretację Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie działającego z upoważnienia Ministra Finansów z dnia 12 kwietnia 2012 r. nr IPPB2/415-55/12-2/AK w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 20 lutego 2012 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w sprawie ze skargi G. [...] S.A. z siedzibą w W. (dalej: "Spółka", "Bank") na interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie, wydaną z upoważnienia Ministra Finansów z dnia 12 kwietnia 2012 r., nr IPPB2/415-55/12-2/AK w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych uchylił zaskarżoną interpretację indywidualną oraz stwierdził, że uchylona interpretacja indywidualna nie może być wykonana w całości.
Rozstrzygnięcie to zapadło w następującym, przyjętym przez Sąd pierwszej instancji, stanie faktycznym:
We wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej Spółka wskazała, że jest bankiem uniwersalnym prowadzącym działalność bankową w rozumieniu Prawa bankowego, w ramach której oferuje usługi finansowe, w tym różnego rodzaju produkty dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Spółka podejmuje różnego rodzaju działania mające na celu uatrakcyjnienie sprzedaży swoich produktów. W najbliższym czasie Bank zamierza zorganizować akcję promocyjną polegającą na wprowadzeniu do oferty nowego produktu wraz ze zorganizowaniem akcji promocyjnej sprzedaży premiowej. Akcja promocyjna ma dotyczyć produktu, którym jest prowadzenie rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego (zwanego dalej "ROR - Promo"). Każdemu klientowi, który w czasie trwania akcji promocyjnej założy ROR -Promo i wypełni wszystkie warunki opisane w regulaminie, przyznana zostanie możliwość zakupu karty pre-paid na promocyjnych warunkach, tj. np. za symboliczną złotówkę bądź za równowartość kosztów, jakie Bank ponosi za nabycie danej karty i wprowadzenie jej do obiegu, np. kilkadziesiąt złotych. Karta ta zostanie zasilona jednorazowo kwotą np. 10 tysięcy zł. Regulamin akcji promocyjnej będzie zakładał, iż wypłata środków skutkująca saldem poniżej kwoty minimalnej określonej promocją w okresie ustalonym promocją (np. 1 rok) skutkować będzie karą w postaci pobrania prowizji określonej kwotowo lub procentowo od całej kwoty minimalnej.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty