Wyrok NSA z dnia 17 lipca 2015 r., sygn. II FSK 1452/13
Także przed 2015 r. sprzedaż premiowa dotyczyła nie tylko towarów, ale i usług finansowych.
Gazeta Prawna nr 138/2015
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Beata Cieloch (sprawozdawca), Sędzia NSA Stefan Babiarz, Sędzia NSA Jacek Brolik, Protokolant Piotr Stępień, po rozpoznaniu w dniu 17 lipca 2015 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie działającego z upoważnienia Ministra Finansów od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 25 stycznia 2013 r. sygn. akt III SA/Wa 2106/12 w sprawie ze skargi T. S.A. z siedzibą w W. na interpretacje indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie działającego z upoważnienia Ministra Finansów z dnia 27 marca 2012 r. nr IPPB2/415-34/12-2/AK w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie działającego z upoważnienia Ministra Finansów na rzecz T. S.A. z siedzibą w W. kwotę 180 (słownie: sto osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
I.1. Zaskarżonym wyrokiem z dnia 25 stycznia 2013 r., sygn. akt III SA/Wa 2106/12, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, w sprawie ze skargi T. S.A. z siedzibą w W. (dalej: Spółka) uchylił interpretację indywidualną wydaną przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie działającego z upoważnienia Ministra Finansów z dnia 27 marca 2012 r., w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych.
I.2. We wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej Spółka przedstawiła następujący stan faktyczny. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Bank zamierza organizować akcje promocyjne mające na celu promocję sprzedaży swoich usług. Promocje będą adresowane do klientów Banku (przyszłych klientów) - osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Mechanizm funkcjonowania planowanych promocji będzie polegał na przyznaniu nagrody ("premia") każdemu klientowi, który dokona zakupu produktów finansowych wskazanych przez Bank. Oznacza to, że uzyskanie nagrody nie będzie związane z elementem rywalizacji pomiędzy uczestnikami promocji, ani też losowości. Z tytułu zakupu jednej usługi (jednego produktu bankowego) klientowi będzie przysługiwało prawo do uzyskania tylko jednej nagrody. Wartość nagrody otrzymanej przez klienta w odniesieniu do jednego zakupu (wartość jednej premii) nie będzie przekraczała kwoty 760 złotych. Każdy klient będzie mógł dokonać zakupu więcej niż jednego produktu finansowego, a konsekwencji otrzymać kilka premii w okresie trwania promocji.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty