24.06.2014

Wyrok NSA z dnia 24 czerwca 2014 r., sygn. II OSK 1702/13

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Maria Czapska - Górnikiewicz Sędziowie: Sędzia NSA Jerzy Stelmasiak Sędzia del. NSA Jerzy Solarski /spr./ Protokolant: starszy asystent sędziego Paweł Konicki po rozpoznaniu w dniu 24 czerwca 2014 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej [...] S.A. w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy z dnia 9 kwietnia 2013 r. sygn. akt II SA/Bd 190/13 w sprawie ze skargi [...] S.A. w W. na decyzję Kujawsko- Pomorskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej w Toruniu z dnia [...] grudnia 2012 r. nr [...] w przedmiocie nakazu utrzymania pasów przeciwpożarowych oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 9 kwietnia 2013 r. sygn. akt II SA/Bd 190/13 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy /dalej: WSA/, po rozpoznaniu sprawy ze skargi [...] S.A. w W. Zakład [...] w B. /dalej: [...] lub Spółka/ na decyzję Kujawsko-Pomorskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej w Toruniu /dalej: K-PKWPSP/ z dnia [...] grudnia 2012 r. Nr [...] w przedmiocie nakazu utrzymania pasów przeciwpożarowych - uchylił zaskarżoną decyzję (pkt 1), stwierdził, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu (pkt 2) oraz zasądził od K-PKWPSP na rzecz skarżącej zwrot kosztów postępowania (pkt 3).

W uzasadnieniu przedstawiono następującą argumentację faktyczną i prawną: decyzją z dnia [...] listopada 2012 r. Nr [...] Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej we Włocławku /dalej: KMPSP/ - w następstwie stwierdzenia uchybienia związanego z wykonaniem mineralizacji pasów ppoż. - nakazał [...] utrzymywać pasy ppoż. przy linii kolejowej Kutno-Toruń na terenie powiatu włocławskiego, Nadleśnictwo W., w stanie zapewniającym ich użyteczność przez cały rok, określając termin wykonania obowiązku do dnia 31 marca 2013 r.

W odwołaniu Spółka wniosła o uchylnie powyższej decyzji w całości i umorzenie postępowania, zarzucając rozstrzygnięciu naruszenie przepisów prawa materialnego, tj. § 38 ust. 2 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz.U. Nr 109, poz. 719), art. 13 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz. U. z 2011 r., Nr 12, poz. 59 ze zm.) oraz art. 4 ust. 1a ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2009 r., Nr 178, poz. 1380 ze zm., dalej: u.o.ppoż.), art. 55 ust. 1 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2007 r., Nr 16, poz. 94 ze zm., dalej: u.t.k.), art. 17 ust. 1 pkt 3 u.t.k., art. 13 ust. 1 pkt 3 ustawy o lasach oraz art. 4 ust. 1 i 1a u.o.ppoż. z argumentacją sprowadzającą się do stanowiska, że na zarządcy kolei nie spoczywa obowiązek utrzymywania pasów ppoż.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne