Wyrok NSA z dnia 16 stycznia 2014 r., sygn. II GSK 1670/12
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Henryk Wach (spr.) Sędziowie NSA Zofia Przegalińska del. WSA Zbigniew Czarnik Protokolant Magdalena Sagan po rozpoznaniu w dniu 16 stycznia 2014 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Głównego Inspektora Transportu Drogowego od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 5 czerwca 2012 r. sygn. akt VIII SA/Wa 1102/11 w sprawie ze skargi Z. Spółki z o.o. w R. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] września 2011 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym 1) uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w W. do ponownego rozpoznania; 2) zasądza od Z. Spółki z o.o. w R. na rzecz Głównego Inspektora Transportu Drogowego 240 (dwieście czterdzieści) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. wyrokiem z dnia 5 czerwca 2012 r., sygn. akt VIII SA/Wa 1102/11, uchylił zaskarżoną przez Z. Sp. z o.o. w R. w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej w transporcie drogowym decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] września 2011 r. oraz poprzedzającą ją decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] czerwca 2011 r.; stwierdził, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu w całości do chwili uprawomocnienia się wyroku; zasądził od Głównego Inspektora Transportu Drogowego na rzecz Spółki zwrot kosztów postępowania sądowego.
Sąd orzekał w następującym stanie faktycznym sprawy:
W dniu 1 czerwca 2009 r. na ul. T. we W. na drodze krajowej nr 1 zatrzymano do kontroli pojazd marki Volvo o nr rej. [...] wraz z naczepą marki Broshuis o nr rej. [...], kierowany przez M. W. w imieniu oraz na rzecz Spółki. Pojazd wykonywał przewóz drogowy na trasie Radom-Włocławek. W wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzono, że przekroczona jest długość pojazdu o 5,1 m (rzeczywista długość pojazdu członowego wraz z ładunkiem wyniosła 21,60 m) oraz szerokość pojazdu o 0,45 m (rzeczywista szerokość pojazdu członowego wraz z ładunkiem wyniosła 3,00 m).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty