13.08.2013

Postanowienie NSA z dnia 13 sierpnia 2013 r., sygn. II OW 49/13

Budowlane prawo

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Włodzimierz Ryms (spr.) Sędziowie Sędzia NSA Małgorzata Masternak-Kubiak Sędzia del. NSA Zdzisław Kostka Protokolant starszy asystent Anna Sidorowska-Ciesielska po rozpoznaniu w dniu 13 sierpnia 2013 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej wniosku Starosty Poznańskiego z dnia 25 kwietnia 2013 r. nr [...] o rozstrzygnięcie sporu kompetencyjnego pomiędzy Starostą Poznańskim a Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego dla powiatu poznańskiego o wskazanie organu właściwego w sprawie rozbiórki tymczasowego obiektu budowlanego postanawia: wskazać Starostę Poznańskiego jako organ właściwy w sprawie wykonania obowiązku rozbiórki tymczasowego obiektu budowlanego.

Uzasadnienie

Starosta Poznański wnioskiem z dnia 25 kwietnia 2013 r. wystąpił o rozstrzygnięcie sporu kompetencyjnego pomiędzy Starostą Poznańskim a Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego dla powiatu poznańskiego przez wskazanie organu właściwego w sprawie o wyegzekwowanie rozbiórki tymczasowego obiektu budowlanego (hali namiotowej) usytuowanego na działce nr [...] w S. L., przy ul. S., wykonanej na podstawie zgłoszenia.

W uzasadnieniu wniosku Starosta Poznański określił przedmiot sprawy, w której doszło do negatywnego sporu kompetencyjnego. Hala namiotowa została wybudowana na podstawie zgłoszenia z dnia 1 czerwca 2012 r., jako tymczasowy obiekt budowlany na okres 120 dni (art. 29 ust. 1 pkt 12 w związku z art. 30 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz.U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 ze zm.). Zgłoszenia dokonano Staroście Poznańskiemu, który nie wniósł sprzeciwu. W dniu 18 marca 2013 r. J. P. i G. P.-B. wystąpili o zlikwidowanie hali namiotowej, ponieważ inwestor nie rozebrał obiektu. Starosta Poznański przekazał to pismo Powiatowemu Inspektorowi Nadzoru Budowlanego dla powiatu poznańskiego, jako organowi właściwemu do załatwienia tej sprawy, jednakże Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego zwrócił to pismo Staroście Poznańskiemu przyjmując, że Starosta jest organem właściwym do wyegzekwowania obowiązku rozebrania tymczasowego obiektu budowlanego, który wybudowano na podstawie zgłoszenia i nie został rozebrany lub przeniesiony w inne miejsce przed upływem 120 dni od dnia rozpoczęcia budowy określonego w zgłoszeniu.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne