Wyrok NSA z dnia 7 sierpnia 2012 r., sygn. II OSK 1515/12
Nie można podzielić poglądu strony skarżącej kasacyjnie, że Sąd pierwszej instancji naruszył przepisy prawa materialnego tj. art. 156 § 1 pkt 2 k.p.a. w zw. z art. 113 § 2 k.p.a. w zw. z art. 87 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, albowiem postanowienie wyjaśniające w żądnym zakresie nie nadało decyzji z 15 grudnia 2009 r. nowej treści, ani jej nie uzupełniło, jak również nie dokonało nowej oceny stanu faktycznego lub prawnego, co mogłoby w sposób rażący naruszać prawo i uzasadniać stwierdzenie nieważności decyzji wydanej w trybie art. 113 § 2 k.p.a.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Paweł Miładowski /spr./ Sędzia NSA Alicja Plucińska - Filipowicz Sędzia del. WSA Wanda Zielińska - Baran Protokolant Kamil Buliński po rozpoznaniu w dniu 7 sierpnia 2012 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej N. W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 8 lutego 2012 r., sygn. akt IV SA/Po 1224/11 w sprawie ze skargi Miasta Poznań na postanowienie Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu z dnia [...] września 2011 r. nr [...] w przedmiocie stwierdzenia nieważności postanowienia oddala skargę kasacyjną
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu, wyrokiem z dnia 8 lutego 2012 r., sygn. akt IV SA/Po 1224/11, po rozpoznaniu skargi Miasta Poznań na postanowienie Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu z dnia [...] września 2011 r., nr [...] w przedmiocie stwierdzenia nieważności postanowienia uchylił zaskarżone postanowienie oraz poprzedzające je postanowienie Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu z dnia [...] lutego 2011 r. nr [...], określając, że zaskarżone postanowienie nie może być wykonane.
Jak wynika z uzasadnienia wyroku decyzją z dnia [...] grudnia 2009 r., nr [...] Prezydent Miasta Poznania, na podstawie: art. 71 ust. 2 pkt 2, art. 75 ust 1 pkt 4 oraz art. 84 i art. 85 ust. 1, ust. 2 pkt 2 w związku z art. 156 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. nr 199, poz. 1227 ze zm. - zwanej dalej udiś), § 3 ust. 1 pkt 57 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. nr 257, poz. 2573 ze zm.), art. 13 ust. 2 pkt 1, art. 34 ust. 1, 2 ustawy z dnia 7 września 2007 r. o przygotowaniu finałowego turnieju Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012 (Dz. U. nr 173, poz. 1219 ze zm.) i art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2000 r., nr 98, poz. 1071 ze zm., dalej k.p.a.), po rozpatrzeniu wniosku Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu, bez przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko, ustalił środowiskowe uwarunkowania dla realizacji przedsięwzięcia pn. "Odnowa infrastruktury transportu publicznego w związku z organizacją Euro 2012 w Poznaniu - etap I". Określając rodzaj i miejsce realizacji przedsięwzięcia organ I instancji wskazał, że polega ono na odnowie infrastruktury transportu publicznego w związku z organizacją Euro 2012 w Poznaniu - etap I.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty