Wyrok NSA z dnia 3 czerwca 2011 r., sygn. II OSK 945/10
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Anna Łuczaj Sędziowie sędzia NSA Alicja Plucińska - Filipowicz /spr./ sędzia del. WSA Wojciech Mazur Protokolant asystent sędziego Agnieszka Chorab po rozpoznaniu w dniu 3 czerwca 2011 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej P. Sp. z o.o. z siedzibą w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z dnia 21 grudnia 2009 r. sygn. akt II SA/Gl 734/09 w sprawie ze skargi P. D. na decyzję Wojewody Śląskiego z dnia [...] lipca 2009 r. nr [...] w przedmiocie pozwolenia na budowę oddala skargę kasacyjną
Uzasadnienie
II OSK 945/10 U z a s a d n i e n i e
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach wyrokiem z dnia 21 grudnia 2009 r. sygn. akt II SA/Gl 734/09 po rozpoznaniu skargi P. D. na decyzję Wojewody Śląskiego z dnia [...] lipca 2009 r. uchylającej decyzję Starosty Gliwickiego z dnia [...] marca 2009 r. w sprawie odmowy zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę stacji telefonii komórkowej i przekazującej sprawę do ponownego rozpatrzenia organowi pierwszej instancji - uchylił zaskarżoną decyzję.
W uzasadnieniu wyroku podano, że Starosta Gliwicki po otrzymaniu wniosku inwestora - P. Spółka z o. o. w W. odmówił zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę stacji telefonii komórkowej podając, że postanowieniem z dnia [...] lutego 2009 r. zobowiązał inwestora do uzupełnienia wniosku poprzez przedłożenie dokumentu właściwego organu potwierdzającego brak obowiązku uzyskania decyzji środowiskowej dla przedmiotowej inwestycji, wskazania obszaru ograniczonego użytkowania zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 9 ustawy - Prawo budowlane oraz przedłożenie warunków przyłączenia obiektu do sieci elektroenergetycznej. W odpowiedzi na to wezwanie koordynator projektu przedmiotowej inwestycji, powołując się na rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 31 sierpnia 2007 r. zmieniające rozporządzenie z dnia 9 listopada 2004 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko /Dz. U. z 2004 r. Nr 257, poz. 2573 ze zm./ oświadczył, że planowana inwestycja nie jest zaliczana do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, nie jest więc wymagane uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Stwierdził też, że dla inwestycji nie jest wymagane wyznaczenie obszaru ograniczonego użytkowania /art. 135 ust. 2 ustawy - Prawo ochrony środowiska/.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty