14.10.2009 Obrót gospodarczy

Wyrok NSA z dnia 14 października 2009 r., sygn. II GSK 51/09

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Tadeusz Cysek (spr.) Sędziowie NSA Andrzej Kuba Urszula Raczkiewicz Protokolant Michał Sikora po rozpoznaniu w dniu 30 września 2009 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej ze skargi kasacyjnej "A." Spółki z o.o. w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 10 września 2008 r. sygn. akt VI SA/Wa 679/08 w sprawie ze skargi "A." Spółki z o.o. w W. na decyzję Komendanta Stołecznego Policji z dnia [...] marca 2007 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za naruszenie przepisów o transporcie drogowym oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Zaskarżonym skargą kasacyjną wyrokiem z 10 września 2008 r. o sygn. akt VI SA/Wa 679/08 Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. oddalił skargę A. Sp. z o.o. z siedzibą w W. na decyzję Komendanta Stołecznego Policji z [...] marca 2007 r., Nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za naruszenie przepisów o transporcie drogowym.

Sąd I instancji przedstawił w uzasadnieniu następujący stan faktyczny sprawy.

W dniu [...] listopada 2006 r. poddano kontroli drogowej pojazd marki M. o numerze rejestracyjnym [...], którego kierującym był M. G. Pojazd posiadał na bokach oznakowanie o treści: "[...]" oraz "[...]". Na dachu pojazdu znajdował się podświetlony banner, na którym widniał napis: "[...]" i "[...]". W pojeździe zamontowany był taksometr fiskalny marki Cezar nr fabr. [...] oraz współpracująca z nim kasa rejestrująca. Kierujący pojazdem okazał do kontroli wypis nr [...] z licencji nr [...], wydany na rzecz T. [...] D. Ś., świadectwo legalizacji ponownej taksometru zainstalowanego w pojeździe, umowę agencyjną zawartą z A. Sp. z o.o. w dniu [...] września 2006 r. oraz paragon fiskalny z dnia kontroli. Podczas kontroli została sporządzona dokumentacja fotograficzna.

Po dokonaniu analizy zgromadzonego materiału Komendant Komendy Rejonowej Policji w W. wydał decyzję z [...] grudnia 2006 r. Nr [...] w której na podstawie art. 93 ust. 1 w związku z art. 92 ust. 1 i ust. 4 ustawy z 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2004 r., Nr 204, poz. 2088 ze zm.), dalej: u.t.d., w zw. z przepisem lp. 1.1 oraz 2.9 załącznika do tej ustawy nałożył na Spółkę A. karę pieniężną, z uwzględnieniem regulacji zawartych w art. 92 ust. 2 pkt 1 u.t.d. w wysokości 15.000 złotych. Organ stwierdził, że transport był wykonywany z naruszeniem art. 5 ust. 3 pkt 4 u.t.d. ponieważ z przedstawionego przez kierującego dokumentu nie wynika, aby działał on na rzecz posiadacza licencji, na wystawionym zaświadczeniu nie ma adnotacji, że jest on zatrudniony czy osobiście wykonuje przewozy, natomiast z wydruków z kasy fiskalnej wynika, że działa na rzecz przedsiębiorstwa "A." oraz z naruszeniem art. 18 ust. 5 lit. a/, b/ i c/ u.t.d. poprzez umieszczenie wbrew zakazowi podświetlanego transparentu (lampy) na dachu pojazdu, oznaczeń z nazwą i telefonem przedsiębiorcy oraz taksometru.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne