Wyrok NSA z dnia 6 października 2009 r., sygn. II GSK 80/09
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Tadeusz Cysek (spr.) Sędziowie NSA Stanisław Gronowski Joanna Kabat-Rembelska Protokolant Kamil Lissowski po rozpoznaniu w dniu 6 października 2009 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej J. W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Ł. z dnia 17 października 2008 r. sygn. akt III SA/Łd 189/08 w sprawie ze skargi J. W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w P.T. z dnia [...] stycznia 2008 r. nr [...] w przedmiocie cofnięcia uprawnienia do wykonywania badań technicznych oddala skargę kasacyjną
Uzasadnienie
Objętym skargą kasacyjną wyrokiem z dnia 17 października 2008 r. sygn. akt III SA/Łd 189/08
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Ł. oddalił skargę J. W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w P. T. z dnia [...] stycznia 2008 r. nr [...], którą utrzymano w mocy decyzję S. B. z dnia [...] listopada 2007 r. nr [...] orzekające - w powołaniu na art. 84 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 ze zm.), dalej Prawo o ruchu drogowym - o cofnięciu skarżącemu uprawnień do wykonywania badań technicznych pojazdów (nr [...], wynikających z decyzji S. B. z dnia [...] grudnia 2008 r.).
Przedstawiając stan sprawy Sąd I instancji podał w szczególności, iż w uzasadnieniu rozstrzygnięcia S. B. wskazano, że w związku z informacją nadesłaną przez Komendę Powiatową Policji w B. o zatrzymaniu w dniu [...] maja 2007 r. dowodu rejestracyjnego pojazdu marki T. A. o numerze rejestracyjnym [...] (wobec umiejscowienia kierowcy po prawej stronie pojazdu) przeprowadzono kontrolę.
W jej efekcie ustalono, iż zaświadczenie o spełnieniu przez opisany pojazd wymagań technicznych, o których mowa w art. 66 ustawy Prawo o ruchu drogowym wydał diagnosta - J. W. na podstawie badania technicznego z dnia [...] września 2005 r.
Organ I instancji podniósł, iż stosownie do § 9 ust. 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262 ze zm.) dalej rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. - kierownica w pojeździe o liczbie kół większej niż trzy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h nie powinna być umieszczona po prawej stronie. W tej sytuacji brak było podstaw do wydania przez skarżącego zaświadczenia o pozytywnym wyniku badania technicznego i zaistniały w konsekwencji przesłanki do orzeczenia o cofnięciu mu uprawnień do wykonywania badań technicznych w myśl art. 84 ust. 3 pkt 2 Prawa o ruchu drogowym.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty