11.04.2006 Podatki

Wyrok NSA z dnia 11 kwietnia 2006 r., sygn. II FSK 569/05

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Stanisław Bogucki, Sędziowie NSA Krystyna Nowak (sprawozdawca), Antoni Hanusz, Protokolant Janusz Bielski, po rozpoznaniu w dniu 11 kwietnia 2006 r. na rozprawie w Wydziale II Izby Finansowej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Skarbowej w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 2 lutego 2005 r., sygn. akt III SA/Wa 698/04 w sprawie ze skargi Małgorzaty S. i Henryka S. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w W. z dnia 16 marca 2004 r., (...) w przedmiocie nadpłaty w podatku dochodowym od osób fizycznych za 1999 r. 1) uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Warszawie, 2) zasądza od Małgorzaty S. i Henryka S. na rzecz Dyrektora Izby Skarbowej w W. kwotę 1.150 (jeden tysiąc sto pięćdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z 2 lutego 2005 r. III SA/Wa 698/04 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, po rozpatrzeniu skargi Henryka i Małgorzaty S., uchylił zaskarżoną przez nich decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w W. z 16 marca 1994 r. (...) w przedmiocie odmowy stwierdzenia nadpłaty w podatku dochodowym od osób fizycznych za 1999 r.

Z uzasadnienia wyroku wynikało, że pismem z 22 października 2003 r. podatnicy wystąpili do Naczelnika (...) Urzędu Skarbowego w R. o stwierdzenie nadpłaty w podatku dochodowym za lata 1998-2000 wskazując jako przesłankę żądania okoliczność z art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych /Dz.U. 1993 nr 90 poz. 416/.

Organy podatkowe /obu instancji/ odmówiły stwierdzenia i zwrotu nadpłaty stając na stanowisku, iż zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy wolne od podatku dochodowego były przychody pochodzące z międzypaństwowych instytucji finansowych lub ze środków przyznanych przez rządy obcych państw na podstawie umów zawartych z tymi instytucjami lub państwami przez Radę Ministrów, właściwego ministra lub agencje rządowe oraz odsetki od tych przychodów lub środków lokowanych na bankowych rachunkach terminowych. Beneficjentami pomocy zagranicznej mogły być osoby fizyczne lub osoby prawne, ewentualnie jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, ale prace przewidziane programem pomocowym realizowały jednak określone osoby fizyczne, wykonujące konkretne zadania na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia lub umowy o dzieło.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne