11.05.2005 Podatki

Wyrok NSA z dnia 11 maja 2005 r., sygn. FSK 2101/04

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Adam Bącal, Sędziowie NSA Joanna Kuczyńska, Krzysztof Stanik (spr.), Protokolant Dariusz Rosiak, po rozpoznaniu w dniu 29 kwietnia 2005 r. na rozprawie w Wydziale I Izby Finansowej skargi kasacyjnej PUM Spółka z o.o. w C. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 19 maja 2004 r. sygn. akt I SA/Lu 670/03 w sprawie ze skargi PUM Spółka z o.o. w C. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w L. z dnia 31 października 2003 r. (...) w przedmiocie podatku od towarów i usług za okres od stycznia do grudnia 2001 r. 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od PUM Spółka z o.o. w C. na rzecz Dyrektora Izby Skarbowej w L. kwotę 1.800 zł /tysiąc osiemset/ tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 19.05.2004 r., I SA/Lu 670/03, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie oddalił skargę PUM Sp. z o.o. w C. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w L. z dnia 31.10.2003 r. (...) w przedmiocie podatku od towarów i usług za okres od stycznia do grudnia 2001 r.

Rozstrzygnięcie to podjęto w następującym stanie faktycznym i prawnym:

Opisaną wyżej decyzją z dnia 31.10.2003 r. Dyrektor Izby Skarbowej w L. częściowo uchylił decyzję Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w L. z dnia 10.07.2003 r. (...) w sprawie podatku od towarów i usług za poszczególne miesiące 2001 r. orzekając w tym zakresie co do istoty.

W uzasadnieniu tego rozstrzygnięcia wskazano, iż na skutek przeprowadzonej w PUM Sp. z o.o. w C. kontroli prawidłowości, rzetelności rozliczenia i odprowadzania do budżetu Państwa podatku od towarów i usług za poszczególne okresy miesięczne 2001 r. stwierdzono nieprawidłowości w rozliczaniu tego podatku za poszczególne okresy rozliczeniowe. Ustalono, że w 2001 r. na podstawie umowy z dnia 28.04.1997 r. (...) z Zarządem Miasta C., Spółka zobowiązała się do zarządu zasobami lokalowymi będącymi własnością gminy, współwłasnością gminy i osób fizycznych będących w zarządzie gminy oraz będących w samoistnym posiadaniu gminy. Z umowy wynikało, że skarżącemu przysługiwało wynagrodzenie w postaci czynszu oraz opłat dodatkowych związanych z utrzymaniem lokalu a ponadto Zarząd Miasta zobowiązał się do udzielania dotacji /dopłat/ do eksploatacji komunalnych zasobów mieszkaniowych. Nadmieniono również, że podatnik w omawianym okresie rozliczeniowym nie zaewidencjonował i nie rozliczył obrotu oraz podatku należnego z tytułu świadczonych usług, których koszt pokryty został dopłatami, czym naruszył przepisy art. 2 ust. 1 i 3, art. 18 ust. 1, art. 27 ust. 4, art. 26 ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym. W związku z tym organ I instancji opodatkowaniu stawką 7% poddał wskazane w decyzji usługi.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne