Jak ustalić moment powstania przychodu przy sprzedaży bonów gastronomicznych
PROBLEM
Spółka z o.o. prowadzi restaurację. Jednym z elementów prowadzonej akcji marketingowej jest sprzedaż bonów na realizację określonych usług w terminie nie dłuższym niż 1 rok. Bony to dokumenty na okaziciela o określonej wartości nominalnej uprawniające do bezgotówkowego zakupu usług gastronomicznych. Po otrzymaniu zapłaty wystawiamy faktury zaliczkowe. Klienci nabywają bony, płacąc ich cenę nominalną. Bony nie będą realizowane po upływie terminu ich ważności. W przypadku gdy wartość zakupionej usługi gastronomicznej przewyższa kwotę, na jaką opiewa bon, klient jest obowiązany dopłacić wynikającą z tego tytułu różnicę gotówką. Wówczas wystawiamy fakturę na całą kwotę. Kiedy w tym przypadku powstaje przychód ze sprzedaży bonów?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się