Jak ująć i rozliczyć w księgach rachunkowych wymianę towarów w ramach reklamacji
Reklamacja jest zgłoszeniem kupującego skierowanym do sprzedawcy o niezgodność towaru z umową. Zgłoszeniu temu zwykle towarzyszy roszczenie o określone zachowanie sprzedawcy, mające na celu np. wymianę towaru na nowy, pozbawiony wad, obniżenie ceny lub naprawę towaru.
Kwestie związane z przebiegiem procedury reklamacyjnej regulują przede wszystkim przepisy ustawy z 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny, choć należy podkreślić, że nie odwołują się one do pojęcia "reklamacji". Z art. 556 k.c. wynika jednak, że sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeśli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się