Zawarcie lub przedłużenie umowy OC biur rachunkowych w 2021 r.
W 2021 r. obowiązuje wyższa minimalna suma gwarancyjna ubezpieczenia OC biur rachunkowych. Powoduje to wzrost kosztów minimalnego ubezpieczenia OC.
Ustawa o rachunkowości nakłada na przedsiębiorców wykonujących działalność z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych obowiązek posiadania umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) za szkody wyrządzone w związku z prowadzoną działalnością. W 2021 r. minimalna suma gwarancyjna ubezpieczenia OC, w odniesieniu do jednego zdarzenia, którego skutki objęte są umową ubezpieczenia, wynosi 45 485 zł (jest zatem wyższa o niemal 3000 zł niż w 2020 r.). Niezależnie zatem od tego, czy jednostka zawiera w 2021 r. swoje pierwsze ubezpieczenie czy je przedłuża, składka, jaką zapłaci biuro, jest prawdopodobnie w większości przypadków wyższa od dotychczasowej.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty