Zmiana ustawy o pracownikach samorządowych
1 września 2013 r.
Ustawa z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz. 1458 ze zm.) przewiduje obligatoryjne tworzenie stanowiska sekretarza w urzędzie gminy, starostwie powiatowym i w urzędzie marszałkowskim (art. 5 ust. 1). W niektórych jednostkach samorządu terytorialnego praktykowano zatrudnianie osoby pełniącej obowiązki sekretarza. Osoba taka zatrudniana jest poza otwartym naborem i często nie spełnia wymogów stawianych sekretarzowi przez ustawę o pracownikach samorządowych. Aby wyeliminować tę praktykę, w ustawie o pracownikach samorządowych wprowadzono termin obowiązkowego przeprowadzania naboru na stanowisko sekretarza oraz zakaz obsadzania tego stanowiska w drodze powierzania obowiązków.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się