29.05.2013 Ubezpieczenia

Co powinien zrobić pracodawca, jeżeli zagubił zwolnienie lekarskie pracownika

Jeden z naszych pracowników zachorował 17 maja i jego niezdolność do pracy trwała do 27 maja (11 dni). Pracownik chorował już na początku roku przez 28 dni, za które otrzymał wynagrodzenie chorobowe. Zatem za majową absencję przysługuje mu wynagrodzenie chorobowe - za 5 dni (wykorzystał już limit 33 dni) i zasiłek chorobowy - za 6 dni. Zwolnienie za majową niezdolność do pracy pracownik dostarczył 24 maja. Wynagrodzenie za przepracowany okres wraz z wynagrodzeniem chorobowym zostało wpłacone 27 maja. Ponieważ w dniach 28-29 maja miała się odbyć przeprowadzka do nowej siedziby, w kadrach podjęto decyzję, że dostarczone przez pracownika zwolnienie zostanie wysłane do ZUS po przeprowadzce 31 maja (nie jesteśmy płatnikiem zasiłków). Okazało się jednak, że zwolnienie to zaginęło w trakcie przeprowadzki. Co powinniśmy zrobić w takiej sytuacji? Czy możemy zostać ukarani za nieprzekazanie zwolnienia do ZUS?

PROBLEM

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty