Jak ująć w księgach rachunkowych zamianę artykułów spożywczych w związku ze zbliżającym się upływem terminu ważności
Nasza spółka jest producentem artykułów spożywczych sprzedawanych m.in przez sieć hurtowni. Zgodnie z ustalonymi z hurtowniami zasadami współpracy produkty, dla których zbliża się upływ terminu ważności, są przez spółkę wycofywane z hurtowni, a na ich miejsce wstawiane są nowe produkty. Na okoliczność dokonanej wymiany każdorazowo sporządzany jest protokół.
PROBLEM
Operacji tych nie dokumentujemy kolejnymi fakturami, traktując zamianę jako element tej samej dostawy, niepodlegający odrębnemu opodatkowaniu. Czy takie postępowanie spółki jest prawidłowe?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się