2. Jak poprawiać błędy w rozliczaniu wynagrodzenia, gdy od bonów towarowych nie potrącono składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne

Założenie

Zakład, liczący 5 pracowników, w grudniu 2006 r. wydał pracownikom bony towarowe, finansowane ze środków obrotowych. Wartość bonów wynosiła po 250 zł dla każdego pracownika. Od ich wartości odprowadził wyłącznie podatek. Podczas kontroli ZUS przeprowadzonej w marcu inspektor wydał decyzję, w której nakazał uwzględnić wartość bonów towarowych przekazanych pracownikom w podstawie wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. Jak w tej sytuacji poprawić błąd w rozliczeniu wynagrodzenia?

Rozwiązanie

Firma powinna naliczyć od wartości bonów towarowych składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. Następnie powinna dokonać korekty grudniowych deklaracji ZUS DRA i ZUS RCA. Jednocześnie powinna uregulować zaległą należność na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne oraz Fundusz Pracy i FGŚP wraz z należnymi odsetkami. Wyliczone składki, finansowane w części przez pracownika, firma powinna uwzględnić w rozliczeniu wynagrodzenia za bieżący miesiąc (w marcu).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty