Jak utworzyć profil na platformie PUE ZUS bez osobistej wizyty w urzędzie
ZUS udostępnił nowy sposób zakładania i uwierzytelniania konta na swojej Platformie Usług Elektronicznych (PUE). Obecnie dokonanie rejestracji jest możliwe za pośrednictwem bankowego konta internetowego. Dzięki temu rozwiązaniu nowy użytkownik PUE nie będzie musiał udawać się osobiście do ZUS, aby potwierdzić swoją tożsamość i uzyskać dostęp do konta na PUE. Możliwość ta jest jednak udostępniana tylko przez te banki, które zawarły z ZUS porozumienie dotyczące dostępu do PUE.
Pierwszymi bankami, które udostępniły swoim klientom możliwość korzystania z PUE ZUS, są PKO Bank Polski i BOŚ Bank. Umowę z ZUS podpisał też Alior Bank.
Rejestracja i uwierzytelnienie profilu
Aby rozpocząć korzystanie z elektronicznego dostępu do ZUS, trzeba zarejestrować swój profil na PUE ZUS i go uwierzytelnić (zaufać) poprzez potwierdzenie swojej tożsamości. Dopiero te dwie czynności - rejestracja i uwierzytelnienie konta - umożliwiają użytkownikowi korzystanie ze wszystkich funkcjonalności dostępnych w ramach portalu PUE.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty