28.06.2018 Kadry i płace

2 stycznia 2016 r.

Nowe wnioski dotyczące uprawnień pracowników związanych z rodzicielstwem

ZMIANY 2016

Rozporządzenie określa elementy, jakie powinny zawierać wnioski dotyczące poszczególnych uprawnień pracowników związanych z rodzicielstwem, które zostały wprowadzone do obowiązujących od 2 stycznia 2016 r. przepisów Kodeksu pracy. Wskazał również dokumenty, jakie pracownik musi dołączyć do takich wniosków. Dokumenty te różnią się w zależności od rodzaju uprawnienia, z którego chce skorzystać pracownik. Jeśli pracownik będzie składał u tego samego pracodawcy kolejny wniosek, nie będzie musiał dołączać dokumentów, które już znajdują się w jego aktach osobowych. Pracodawca będzie miał możliwość żądania przedłożenia oryginałów dokumentów, których kopie są dołączane do wniosku, aby potwierdzić te kopie za zgodność z oryginałem.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty