27.06.2018 Ubezpieczenia

Jak prawidłowo skorygować dane przekazane na formularzu ZUS ZSWA

Pracodawca, który przekazał do ZUS informację ZSWA o pracownikach zatrudnionych w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, ma także obowiązek jej skorygowania - jeżeli w przesłanym druku ujawni błędy. Sposób korekty formularza ZSWA zależy od rodzaju danych wymagających poprawienia.

Obowiązkiem pracodawcy, w związku z zatrudnianiem pracowników przy pracach w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, jest przekazywanie do ZUS corocznej informacji dotyczącej tego zatrudnienia. Pracodawcy muszą dokonywać zgłoszeń danych na formularzu ZUS ZSWA do 31 marca każdego następnego roku kalendarzowego. Zobowiązani są podawać w nich dane dotyczące zatrudnienia pracowników w poprzednim roku kalendarzowym przy pracach w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, wymienionych w załącznikach nr 1 i 2 do ustawy o emeryturach pomostowych.

W razie błędu - konieczna korekta

Zdarza się, że w przekazanym zgłoszeniu pracodawca popełni błąd. Zobowiązany jest wówczas skorygować informację ZSWA. W tym celu powinien przekazać do ZUS korygujące zgłoszenie danych zawierające wszystkie prawidłowe informacje.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne