PRZEŁOŻENI OCENIĄ KWALIFIKACJE PRACOWNIKÓW SAMORZĄDOWYCH
Do 10 października 2007 r. bezpośredni przełożeni pracowników samorządowych zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych lub przełożeni pracowników mianowanych samorządowych zatrudnionych na stanowiskach innych niż urzędnicze muszą dokonać oceny ich kwalifikacji.
13 marca br. weszło w życie rozporządzenie w sprawie sposobu i trybu dokonywania ocen kwalifikacyjnych pracowników samorządowych. Obecnie naczelnicy i dyrektorzy urzędów oraz wydziałów i referatów do października br. muszą ocenić wszystkich urzędników podlegających ocenie.
Do 10 października 2006 r. przepisy ustawy o pracownikach samorządowych przewidywały możliwość oceniania osób zatrudnionych w samorządach, ale dotyczyła pracowników mianowanych. Po reformie z 1999 r. urzędnicy powiatowi i wojewódzcy nie musieli w ogóle podlegać ocenom. Jeżeli jednak dany urząd lub jednostka zdecydowały się na wprowadzenie ocen okresowych swoich pracowników, to mieli pełną swobodę w uregulowaniu tej kwestii - sposób i kryteria oceny określano w statucie lub specjalnym regulaminie.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty