Kto ma obowiązek wypłacić zasiłek macierzyński po zbankrutowaniu firmy
Pracowałam w firmie, która we wrześniu 2006 r. ogłosiła bankructwo, a od czerwca ub.r. nie opłaca za pracowników składek. Do tej pory nie zgłosiła jednak upadłości ani likwidacji. Prezes firmy z dniem ogłoszenia bankructwa zamknął oddziały - firma prawnie istnieje, ale nie fizycznie. Nie ma żadnej osoby odpowiedzialnej za uregulowanie spraw kadrowych i innych. Jestem w 9. miesiącu ciąży, żaden z pracowników nie dostał wypowiedzenia, stosunek pracy nie został rozwiązany. Moja umowa o pracę rozwiąże się w 2008 r., dlatego nadal jestem pracownikiem firmy. Zakład pracy powinien przesłać do ZUS podpisane dokumenty o wypłatę zasiłku macierzyńskiego, ale ma nikogo, kto może to zrobić. W ZUS okazało się, że nie mogę osobiście przesłać dokumentów, a uzyskanie pieczątki i podpisu przedstawiciela firmy jest niemożliwe. Czy ZUS może odmówić wypłaty zasiłku macierzyńskiego tylko z powodu braku pieczątki i podpisu przedstawiciela firmy? Co powinnam w tym przypadku zrobić, aby uzyskać świadczenie?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty