Jak odwołać się od nakazu inspektora pracy?
Inspektor pracy, jako organ nadzoru nad warunkami pracy, w zakresie przysługujących mu uprawnień ma możliwość rozstrzygania spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy i z zakresu wynagrodzeń przez wydanie decyzji nakazowej. Decyzja wydawana przez inspektora pracy na podstawie przepisów ustawy o PIP zawiera elementy typowe dla decyzji administracyjnej określone w Kodeksie postępowania administracyjnego.
Pracodawcy przysługuje prawo wniesienia odwołania od każdej decyzji nakazowej wydanej w wyniku kontroli inspektora pracy. Z uwagi na formę decyzji możemy wyróżnić decyzję ustną (wydawaną w celu usunięcia stwierdzonych w trakcie kontroli nieprawidłowości z zakresu bhp, jeśli mogą być one usunięte w trakcie kontroli) oraz decyzję pisemną, najczęściej spotykaną w postępowaniu administracyjnym inspektora pracy.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się