Jakie elementy decydują o obowiązku złożenia ZUS IWA?
Prowadzę nieduży sklep z artykułami gospodarstwa domowego. Zatrudniam w nim na stałe 8 pracowników, ale w lipcu i sierpniu oraz grudniu dodatkowo zatrudniam 5 osób na podstawie umowy zlecenia. Czy ma to wpływ na obowiązek składania przeze mnie informacji ZUS IWA? W jaki sposób ustalana jest liczba ubezpieczonych? Co ponadto decyduje o tym obowiązku?
Nie musi Pan składać tego druku, gdyż obowiązek złożenia informacji ZUS IWA dotyczy płatników zgłaszających do ubezpieczenia wypadkowego co najmniej 10 ubezpieczonych. Ustalając liczbę osób zgłaszanych do ubezpieczenia wypadkowego należy wziąć pod uwagę wszystkich ubezpieczonych, którzy w danym miesiącu podlegali przynajmniej jeden dzień ubezpieczeniu wypadkowemu. Oprócz tego płatnik musi być zgłoszony do ubezpieczenia wypadkowego przez wymagany w przepisach okres.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się
