PIP przypomina o ochronie pracowników przed pracą w niskiej temperaturze
Niezależnie od braku śniegu i mrozu, pracodawcy muszą przestrzegać przepisów BHP chroniących pracowników przed niskimi temperaturami. Praca w chłodnych warunkach może znacząco wpłynąć na efektywność i motywację pracowników, dlatego obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie im odpowiednich warunków pracy zgodnie z przepisami. Państwowa Inspekcja Pracy przypomina o jakich obowiązkach powinni pamiętać pracodawcy.
Jaka temperatura powinna być zapewniona w pomieszczeniach pracy ?
Zgodnie z § 30 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, w pomieszczeniach pracy należy zapewnić temperaturę odpowiednią do rodzaju wykonywanej pracy, metod pracy i wysiłku fizycznego niezbędnego do jej wykonania. Temperatura nie może być niższa niż 14 °C, chyba że względy technologiczne na to nie pozwalają.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty