Interpretacja indywidualna z dnia 18 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.599.2024.2.AR
Brak możliwości odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych w związku z realizacją zadania pn. „(…)”.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
26 sierpnia 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 23 sierpnia 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych w związku z realizacją zadania pn. „(…)”. Uzupełnili go Państwo pismem z 27 września 2024 r. (wpływ 30 września 2024 r.). Treść wniosku jest następująca:
Gmina A (dalej: Gmina) jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Do zakresu działania Gminy, w myśl art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 609), należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niestrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.
Stosownie do art. 7 ust. 1 pkt 1 i pkt 8 ustawy o samorządzie gminnym, zadaniami własnymi gminy są m.in. działania mające na celu ochronę środowiska i przyrody oraz edukacja publiczna.
Szkoła Podstawowa w A, będąca jednostką organizacyjną Gminy, przygotowuje wniosek o dofinansowanie w formie dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w B (WFOŚiGW) zadania pn. „(…)” (dalej: Zadanie lub Projekt) w ramach konkursu pn. „(…)”. Ekologiczna pracownia będzie miała charakter doświadczalno-projektowej pracowni przyrodniczej. Uczniowie będą mieli możliwość poznawania świata także w sposób wirtualny, który rozbudzi ich pasje przyrodnicze oraz potrzebę zdobywania nowych wiadomości.
Realizacja Projektu zakłada, że uczniowie wspólnie będą podejmować działania na rzecz ochrony środowiska. Baza dydaktyczna, która powstanie w ramach projektu umożliwi uczniom zdobywanie wiedzy o otaczającym świecie poprzez doświadczenie, odkrywanie oraz świadomą potrzebę dbania o środowisko. Dzięki temu uczniowie nie tylko będą poszerzać wiedzę i umiejętności z zakresu przyrody, ale również będą kształtować umiejętności społeczne, takie jak: współdziałanie, podział ról w grupie, komunikacja czy autoprezentacja. Realizując ćwiczenia praktyczne będą nie tylko współpracować, ale również wykorzystując zakupione zestawy do prac w terenie będą mogli badać zmiany zachodzące w środowisku naturalnym oraz określać skutki tych zmian. Nabytą w ten sposób wiedzę będą mogli wykorzystać realizując proekologiczne kampanie oraz działania dedykowane społeczności szkolnej lub lokalnej. Aktualnie pomieszczenie, które zostało przeznaczone na ekopracownię to sala polonistyczna a na jej stanie znajduje się wyposażenie typowe dla sal lekcyjnych – ławki i krzesła uczniowskie, biurko i krzesło nauczyciela, które są już wyeksploatowane.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty