Artykuł aktualny na dzień 11-10-2024
04.10.2024 Kadry i płace

Czy trzeba informować klientów firmy o wprowadzeniu procedury zgłoszeń wewnętrznych – stanowisko MRPiPS

W odpowiedzi na pytanie redakcji „MONITORA prawa pracy i ubezpieczeń” resort pracy w piśmie z 1 października 2024 r. wyjaśnił, że podmioty prawne zobowiązane do wprowadzenia procedury zgłoszeń wewnętrznych naruszeń prawa na podstawie ustawy o ochronie sygnalistów nie mają obowiązku informowania swoich klientów o wprowadzeniu tej procedury.   

Od 25 września 2024 r. obowiązuje ustawa o ochronie sygnalistów. Przewiduje ona konieczność wprowadzenia przez podmioty prawne, które są nią objęte, procedury zgłoszeń wewnętrznych (art. 24 ust. 1 ustawy o ochronie sygnalistów).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne