Interpretacja indywidualna z dnia 9 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.485.2024.1.KK
Zwolnienie od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 34 ustawy, czynności wykonywanych przez Państwa w zakresie akcji informacyjnych i akcji społecznych.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
2 sierpnia 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 30 lipca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 34 ustawy, czynności wykonywanych przez Państwa w zakresie akcji informacyjnych i akcji społecznych.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego
A jest jedną ze Spółek (...), działającą na podstawie (...) ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 805). (...).
Spółka wykonuje działalność gospodarczą, jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wykonuje sprzedaż opodatkowaną podatkiem od towarów i usług oraz sprzedaż zwolnioną z tego podatku.
Spółka w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zawiera i będzie zawierać w przyszłości umowy, których przedmiotem jest odpłatne zlecenie Spółce przeprowadzenia kampanii informacyjnych/społecznych, przy czym Zleceniodawcami Spółki mogą być:
1.Podmioty bezpośrednio finansujące kampanię informacyjną, tj. przede wszystkim podmioty ze sfery publicznej, tj. urzędy, jednostki samorządu terytorialnego, instytucje kultury, stowarzyszenia, fundacje i tym podobne jednostki organizacyjne. Realizację kampanii Spółka w całości fakturuje na podmioty bezpośrednio finansujące kampanię.
2.Podmioty nie będące bezpośrednimi finansującymi kampanie informacyjne, a będące jedynie pośrednikami (np. (...)). To one zawierają umowy z podmiotami bezpośrednio finansującymi kampanie, a następnie zlecają ich realizację Spółce, przy czym realizację kampanii Spółka fakturuje w całości na pośrednika, a ten obciąża właściwy podmiot bezpośrednio finansujący kampanię.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty