Interpretacja indywidualna z dnia 9 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.455.2024.1.KK
Zwolnienie od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 34 ustawy, czynności wykonywanych przez Państwa w zakresie akcji informacyjnych i akcji społecznych.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
22 lipca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 22 lipca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 34 ustawy, czynności wykonywanych przez Państwa w zakresie akcji informacyjnych i akcji społecznych. Uzupełnili go Państwo pismem z 5 sierpnia 2024 r. (wpływ 5 sierpnia 2024 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego
Spółka(...) jest (...), działającą w oparciu o przepisy ustawy o radiofonii i telewizji (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1722 ze zm. – dalej: ustawa o rtv). (…). Nie zmienia to faktu, że podstawową działalnością Spółki jest (...) i realizacja misji publicznej (art. 21 ust. 1 ustawy o rtv), tj. oferowanie, na zasadach określonych w ustawie, całemu społeczeństwu i poszczególnym jego częściom, zróżnicowane programy i inne usługi w zakresie informacji, publicystyki, kultury, rozrywki, edukacji i sportu, cechujące się pluralizmem, bezstronnością, wyważeniem i niezależnością oraz innowacyjnością, wysoką jakością i integralnością przekazu.
Ponadto podkreślić należy, że Spółka wykonuje działalność gospodarczą oraz jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wykonuje sprzedaż opodatkowaną podatkiem od towarów i usług, zwolnioną od podatku oraz czynności niepodlegające opodatkowaniu tym podatkiem.
Spółka w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zawiera i może zawierać w przyszłości umowy z podmiotami ze sfery publicznej (ministerstwa i urzędy, organy administracji, jednostki samorządu terytorialnego i samorządu zawodowego, instytucje kultury, instytuty, stowarzyszenia, fundacje i tym podobne jednostki organizacyjne działające w sferze publicznej), których przedmiotem jest odpłatne zlecenie Spółce przeprowadzenia (współuczestnictwa w prowadzeniu), tzw. kampanii informacyjnych, kampanii społecznych. Wymienione kampanie charakteryzują się tym, że na zamówienie danego podmiotu emitowany jest spot lub seria spotów informacyjnych o ustalonej formie i treści, które w określonym czasie i określoną liczbę razy, są emitowane przez Spółkę. Kampania informacyjna/społeczna i ww. emisja jest finansowana w całości lub w części przez zamawiającego. Zamawiający może zlecić realizację kampanii informacyjnej/społecznej przez pośrednika (np. dom mediowy lub podmiot, w którym spółka ma udziały), na podstawie umowy z tym pośrednikiem lub też pośrednik może zlecić realizację takich kampanii Spółce. Wówczas takie zlecenie będzie fakturowane na pośrednika, a ten będzie finalnie obciążał właściwy podmiot zlecający kampanie.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty