22.08.2024 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 22 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.360.2024.2.NF

Czynności, w ramach których Gmina będzie wykorzystywała efekty rzeczowe Projektu, nie będą stanowiły czynności podlegających opodatkowaniu VAT w rozumieniu art. 5, art. 7 lub art. 8 ustawy. Gminie nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją Projektu.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług – jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

21 czerwca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 20 czerwca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy:

  • niepodlegania opodatkowaniu podatkiem VAT czynności, w ramach których będą wykorzystywane efekty rzeczowe Projektu (pytanie oznaczone we wniosku nr 1);
  • braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją Projektu (pytanie oznaczone we wniosku nr 2).

Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 30 lipca 2024 r. (wpływ 30 lipca 2024 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Gmina (dalej: Wnioskodawca) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT).

Realizując zadania własne Gminy, określone w art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 609, dalej: ustawa o samorządzie gminnym), w zakresie zaspokajania zbiorowych potrzeb wspólnoty w sprawach edukacji publicznej, Gmina zamierza zrealizować projekt pn. „(…)” (dalej: Zadanie lub Projekt).

W ramach Projektu zostanie przeprowadzona modernizacja sali dydaktycznej, w której powstanie ekopracownia (dalej: Pracownia) polegająca na odnowieniu Pracowni, wyposażeniu jej w nowe meble, nowoczesny sprzęt audiowizualny oraz w nowoczesne pomoce dydaktyczne.

Realizacja Projektu przełoży się na wzrost zainteresowania naukami przyrodniczymi wśród uczniów oraz zainspiruje dzieci do podejmowania działań na rzecz środowiska przyrodniczego. Ponadto, realizacja Zadania przyczyni się do upowszechniania wśród uczniów postępowania zgodnego z zasadami zrównoważonego rozwoju, przestrzegania zasad zachowania na terenach chronionych, podejmowania zadań proekologicznych oraz dbania o własne zdrowie. Dodatkowo, dzięki nowoczesnym pomocom dydaktycznym oraz nowoczesnemu wyposażeniu uczniowie nauczą się rozpoznawania i wskazywania zagrożeń dla środowiska naturalnego wynikających z działalności człowieka, a także zagrożeń dla człowieka wypływających ze środowiska.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne