Interpretacja indywidualna z dnia 16 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.516.2024.4.JK2
Pobór podatku u źródła - udostępnienie cyfrowej powierzchni reklamowej zasobów cyfrowych.
Interpretacja indywidualna - stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
12 czerwca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 7 czerwca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczący podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie poboru podatku u źródła - udostępnienie cyfrowej powierzchni reklamowej zasobów cyfrowych.
Uzupełnili go Państwo - na wezwanie - pismem z 24 lipca 2024 r. (data wpływu 5 sierpnia 2024 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Spółka działająca pod firmą: (…) spółka z ograniczoną odpowiedzialnością [dalej: „Wnioskodawca” lub „Spółka”] jest polskim rezydentem podatkowym, podlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych w Polsce od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania. Planujecie Państwo rozpocząć działalności gospodarczą w branży marketingu internetowego. W szczególności, zakładane jest oferowanie klientom usług retargetingu cyfrowego w oparciu o tzw. (…) w cyfrowych sieciach reklamowych. Dzięki tej technologii, reklama online jest kierowana do użytkowników na podstawie ich wcześniejszych działań w Internecie.
Będziecie Państwo świadczyć swoje usługi m.in. na rzecz: (1) reklamodawców, czyli podmiotów prowadzących działalność reklamową w Internecie oraz (2) agencji, czyli podmiotów pośredniczących pomiędzy Państwem a poszczególnymi reklamodawcami w zakresie kampanii reklamowych w Internecie, którzy wykorzystują systemy teleinformatyczne do zakupu, sprzedaży i emisji kampanii reklamowych [dalej łącznie: „Klienci”].
Tym samym, w celu prowadzenia opisanej działalności, planujecie Państwo zawrzeć z podmiotami dysponującymi stronami internetowymi, aplikacjami mobilnymi lub innymi zasobami cyfrowymi [dalej: „Partnerzy”] umowy o świadczenie usług [dalej: „Umowy”]. Przedmiotem Umów będzie udostępnianie cyfrowej powierzchni reklamowej na przeznaczonych do tego częściach zasobów cyfrowych należących do Partnerów lub do których Partnerzy mają dostęp [dalej: „Zasoby”], w szczególności poprzez:
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty