Interpretacja indywidualna z dnia 13 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.450.2024.1.MGO
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z utworzeniem ekopracowni w Zespole Szkół.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że stanowisko Państwa Powiatu w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
19 czerwca 2024 r. wpłynął wniosek Państwa Powiatu z 14 czerwca 2024 r., o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z utworzeniem ekopracowni w Zespole Szkół nr … w ramach konkursu pn. „…”.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Powiat … jest jednostką samorządu terytorialnego, posiada osobowość prawną, co określa art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym oraz realizuje zadania określone w ww. ustawie. Powiat ... jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług i składa deklarację JPK-VAT-7M. Z dniem 1 stycznia 2017 r. Powiat dokonał centralizacji rozliczeń podatku VAT i od tego dnia prowadzi wspólnie rozliczenia podatku VAT wraz ze wszystkimi swoimi jednostkami organizacyjnymi. Wszystkie wydatki ponoszone przez Powiat i jego jednostki organizacyjne są dokumentowane fakturami wystawianymi na Powiat ... NIP .. Zespół Szkół nr … im. … wchodzi w skład jednostek organizacyjnych Powiatu ....
Zdarzenia przyszłe: Powiat zamierza złożyć wniosek do … o udzielenie dofinansowania w formie dotacji w ramach konkursu pn. „…". Wniosek zostanie złożony w związku z planowanym utworzeniem ekopracowni w Zespole Szkół nr … im. …. Celem utworzenia pracowni fizycznej jest podniesienie, jakości i urozmaicenie zajęć dydaktycznych. Nowoczesne wyposażenie umożliwi uczniom wykonywanie doświadczeń i badań, co pozwoli rozwijać umiejętność pracy w zespołach, komunikację oraz wzmocni kształcenie kreatywności i przedsiębiorczości. Wszystkie te działania ułatwią rozpowszechnianie wiadomości z zakresu fizyki i ekologii, uwrażliwią na problematykę zagrożeń środowiska i propagowanie działań z zakresu ochrony środowiska. W pracowni będą prowadzone następujące zajęcia: lekcje fizyki, biologii, ekologii, zajęcia z kształcenia zawodowego, praktycznego i teoretycznego w zawodzie technik informatyk, technik programista i technik ochrony środowiska oraz technik logistyk, zajęcia kół przedmiotowych (np. projekty uczniowskie …), spotkania tematyczne z zaproszonymi gośćmi, konkursy (konkurs wiedzy o tematyce fizycznej, astronomicznej, ekologicznej), akcje ekologiczne np. … dla klimatu. Zadania realizowane w ramach utworzenia ekopracowni: (...)
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty