06.08.2024 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 6 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.478.2024.1.MH

Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z utworzeniem ekopracowni.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

19 czerwca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 14 czerwca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z utworzeniem ekopracowni w Liceum Ogólnokształcącym w ramach konkursu pn. „…”.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Powiat jest jednostką samorządu terytorialnego, posiada osobowość prawną, co określa art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym oraz realizuje zadania określone ww. ustawie. Powiat jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług i składa deklarację JPK VAT-7M. Z dniem 1 stycznia 2017 r. Powiat dokonał centralizacji rozliczeń podatku VAT i od tego dnia prowadzi wspólnie rozliczenia podatku VAT wraz ze wszystkimi swoimi jednostkami organizacyjnymi. Wszystkie wydatki ponoszone przez Powiat i jego jednostki organizacyjne są dokumentowane fakturami wystawianymi na Powiat NIP. Liceum Ogólnokształcącym wchodzi w skład jednostek organizacyjnych Państwa Powiatu.

Zdarzenia przyszłe: Powiat zamierza złożyć wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (ul. ……) o udzielenie dofinansowania w formie dotacji w ramach konkursu pn. „…….”. Wniosek zostanie złożony w związku z planowanym utworzeniem pracowni geograficznej w nowoczesnym ujęciu, która powinna stwarzać uczniom warunki aktywnego udziału w procesie edukacyjnym, poprzez możliwość wykonywania obserwacji, badań, pomiarów oraz stosowania różnorodnych narzędzi, w tym również technologii informacyjno-komunikacyjnej. Aby stworzyć odpowiednią przestrzeń edukacyjną, niezbędne są atrakcyjne elementy wyposażenia pracowni geograficznej, sprzyjające realizacji treści zgodnych z nową podstawą programową. Wśród nich powinny znajdować się tradycyjne i nowoczesne urządzenia służące orientacji w terenie. Obowiązkowym elementem powinny być wszelkiego rodzaju mapy, atlasy, przewodniki, plansze oraz globusy. Niezbędny jest również sprzęt do wykonywania dokumentacji fotograficznej i filmowej. Podniesienie komfortu pracy to podniesienie jej jakości, która pozwala na wymierne efekty w postaci dobrze przygotowanych i kreatywnych młodych ludzi, potrafiących samodzielnie myśleć i planować przyszłość. Uczeń w procesie dydaktyczno-wychowawczym na lekcjach przedmiotów przyrodniczych ma badać i odkrywać. Niezbędne do tego są specjalistyczne pomoce naukowe umożliwiające przeprowadzenie zajęć praktycznych w terenie. Idealnym dopełnieniem będzie tablica suchościeralna oraz programy multimedialne, które umożliwią realizację założeń nowoczesnej edukacji. Pracownia, którą chcą Państwo przygotować, poprawi sprawność manualną w czasie wykonywania doświadczeń niezbędną zarówno dla potrzeb bieżącej nauki w szkole, szczególnie na poziomie rozszerzonym w profilu klasy, przygotowania do konkursów geograficznych, jak i przygotowania do studiowania na kierunkach przyrodniczych. W dobrze zaprojektowanej pracowni geograficznej można planować pracę w grupie; wytwarzać pomysły rozwiązań różnych problemów technicznych, organizacyjnych i innych; dobierać, analizować, dokonywać selekcji i integrować wiedzę nie tylko z geografii, ale również z biologii, fizyki czy matematyki. Nowoczesna pracownia geograficzna, stworzy poczucie lokalnej wspólnoty wśród uczniów i rodziców. Ponadto podniesie jakość edukacji, przyczyni się do wzrostu jakości nauczania oraz umożliwi bezpośredni dostęp do ciekawej wiedzy. Niewielka część Państwa uczniów około 1% wykazuje specjalne potrzeby edukacyjne. Jest to młodzież, u której stwierdzono autyzm, zespół Aspergera. To uczniowie z ogromnymi potrzebami, potrzebujący wielu bodźców, aby pozyskać odpowiednią wiedzę. Bardzo często to uczniowie, którzy potrzebują wiele pomocy naukowych, aby przyswoić niezbędne wiadomości i umiejętności. Nowoczesna pracownia pozwoli tym uczniom na osiągnięcie lepszych wyników w nauce. To właśnie oni będą mogli w przyjazny sposób uczestniczyć w zajęciach prowadzonych w pracowni geograficznej i rozwijać swoje zainteresowania.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne