Interpretacja indywidualna z dnia 6 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.455.2024.1.AKA
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z utworzeniem ekopracowni.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
19 czerwca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 14 czerwca 2024 r., o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z utworzeniem ekopracowni w Zespole Szkół nr … im. … w … w ramach konkursu pn. „…”.
Uzupełnili go Państwo pismem z 17 czerwca 2024 r. (data wpływu 19 czerwca 2024 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Powiat … jest jednostką samorządu terytorialnego, posiada osobowość prawną, co określa art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym oraz realizuje zadania określone w ww. ustawie. Powiat … jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług i składa deklarację JPK VAT-7M.
Z dniem 1 stycznia 2017 r. Powiat dokonał centralizacji rozliczeń podatku VAT i od tego dnia prowadzi wspólnie rozliczenia podatku VAT wraz ze wszystkimi swoimi jednostkami organizacyjnymi. Wszystkie wydatki ponoszone przez Powiat i jego jednostki organizacyjne są dokumentowane fakturami wystawianymi na Powiat … NIP …. Zespół Szkół nr … im. … w … wchodzi w skład jednostek organizacyjnych Powiatu ...
Zdarzenia przyszłe: Powiat zamierza złożyć wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w …(ul. …, …) o udzielenie dofinansowania w formie dotacji w ramach konkursu pn. „…”. Wniosek zostanie złożony w związku z planowanym utworzeniem nowoczesnej pracowni.
Wiedza przyrodnicza oraz edukacja ekologiczna jest odpowiedzią na potrzeby współczesnego, dynamicznie rozwijającego się świata. Stanowi ważny element edukacji młodego człowieka, którego należy wyposażyć w informacje na temat otaczającego go środowiska i pomóc rozumieć mu powiązania między społeczeństwem, środowiskiem i gospodarką. Propagowane zasady zrównoważonego rozwoju będą miały szansę zaistnieć, jeżeli człowiek nauczy się zauważać, oceniać wpływ swoich działań na stan środowiska, opracowywać dane pochodzące z tych obserwacji oraz wyciągać logiczne wnioski. Wymaga to wykształcenia u uczniów umiejętności obserwacji oraz rozbudzenia potrzeby prowadzenia badań w terenie. Wyposażenie pracowni w kratownice do pomiaru liczebności osobników populacji w terenie ułatwi prowadzenie lekcji terenowych z biologii czy geografii, użycie lornetek umożliwi obserwacje bardziej zaawansowane oraz wykształci u uczniów umiejętności operatywne przydatne w życiu codziennym. Zajęcia terenowe będą okazją do zebrania próbek wody, gleby, szaty roślinnej, które zbadane zostaną podczas zajęć w pracowni. Posłużą do tego odczynniki i sprzęt zakupiony w postaci walizki ekobadacza oraz mikroskop, gotowe preparaty i tablica roślin wskaźnikowych (wykorzystane jako materiał porównawczy). Bardzo cenną pomocą dydaktyczną zaplanowaną do pracowni są drony, które bezsprzecznie zwiększą atrakcyjność zajęć terenowych, zaktywizują uczniów oraz rozbudzą ich chęć do działania, kreatywność i zaangażowanie w planowanie i przebieg tych zajęć. Drony umożliwiają zobrazowanie geograficznych zjawisk, jak np. erozja, zmiany klimatyczne, monitorowanie lasów, rzek, obszarów rolniczych, a także obserwację zwierząt w ich naturalnym środowisku. Drony są także wykorzystywane do analizy i monitorowania takich zjawisk, jak np. ruch uliczny, gęstość zaludnienia, czy struktura zabudowy. Można na nich uczyć programowania, projektowania i konstrukcji, co rozwija umiejętności związane z naukami ścisłymi, głównie z informatyką i matematyką. Do gromadzenia i opracowania wyników obserwacji i analiz potrzebne są komputery. Obecnie w sali znajduje się jeden laptop nauczyciela. Uczniowie nie mają więc możliwości korzystać z niego w takim zakresie, jak wynika to z ich potrzeb. Podczas pracy w grupach mogą na lekcjach liczyć tylko na Internet w swoich telefonach, prezentacja efektów współpracy też ogranicza się do odczytania opracowanych treści lub przedstawienia prostego plakatu. Do wykonania tych czynności posłużą uczniom zaplanowane do zakupu tablety, które również mogą stanowić narzędzie do zbierania danych podczas zajęć terenowych. Informacje zgromadzone na tabletach (dane, wykresy, zdjęcia, filmy), a szczególnie efekty pracy w grupach, będą mogły być zaprezentowane wszystkim uczniom dzięki możliwości szybkiego edytowania ich na monitorze interaktywnym. Wyniki przeprowadzonych obserwacji i badań w postaci sprawozdań, posterów (przygotowanych z wykorzystaniem profesjonalnych szablonów i aplikacji) uczniowie będą mogli zaprezentować kolegom, rodzicom oraz uczniom szkół podstawowych podczas różnych wydarzeń szkolnych, wykorzystując zakupione do pracowni gabloty ścienne i sztalugi. Odmalowana, dobrze oświetlona, wyposażona w nowe meble i pomoce naukowe pracownia będzie spełniać standardy współczesnej szkoły, a fototapeta i kwiaty doniczkowe upiększą salę i nadadzą jej właściwy charakter.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty