02.08.2024 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 2 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.495.2024.1.KW

Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją zadania-dostarczenie wody.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

24 czerwca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 19 czerwca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją zadania „(…)”.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Gmina A jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT. Gmina prowadzi działalność z zakresu dostarczania wody na terenie Gminy A, wynajmu lokali użytkowych i mieszkalnych, dzierżawy gruntów, dostarczania energii cieplnej do budynków mieszkalnych. W związku z uzyskanymi dochodami oraz ponoszonymi kosztami z tytułu działalności określonej jak wyżej, Gminie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Realizacja zadania przyszłego „(…)”, Wnioskodawca chciałby stworzyć nowoczesną, wyposażoną w różnorodne środki dydaktyczne i adekwatne do potrzeb szkoły XXI wieku rozwiązania techniczne. Gmina chce, aby dzięki temu lekcje były ciekawe i zwiększały aktywność uczniów, co jest warunkiem lepszego przyswajania wiedzy, a także umożliwi uczniom lepsze rozumienie otaczającego ich świata i środowiska przyrodniczego oraz pozwoli na wyrównywanie szans edukacyjnych. W pracowni uczniowie pracować będą metodami aktywizującymi, zwłaszcza metodą projektów, badań i doświadczeń. Wnioskodawca planuje również kłaść nacisk na prace w grupach, tak aby kształcić umiejętności współpracy. Szczególne miejsce w realizacji programu zajmie aktywne poznawanie przyrody i człowieka. Nowa pracownia będzie miejscem bezpiecznym i przyjaznym dla uczniów, w którym będą wykonywali badania, obserwacje, analizowali i wyciągali wnioski z przeprowadzonych doświadczeń. Uwzględnione będą na bieżąco inicjatywy, pomysły i potrzeby wychowanków związane z szeroko pojętą ekologią. Swoisty klimat sali zapewni fototapeta przedstawiająca piękny krajobraz. Podczas zajęć uczniowie będą korzystać z monitora interaktywnego, dzięki któremu będą prezentowane filmy oraz plansze edukacyjne. Pracownia będzie też udostępniana młodzieży w ramach zajęć pozalekcyjnych rozwijających uzdolnienia. Nowocześnie wyposażona pracownia pozwoli na przedstawienie w ciekawy i atrakcyjny sposób treści nauczania uczniom. Wykorzystanie podczas lekcji monitora interaktywnego i sprzętu multimedialnego zachęci uczniów do efektywnego angażowania się w prowadzoną lekcję, co jednocześnie w dużej mierze przyczyni się do łatwiejszego przyswajania przez nich wiadomości przekazywanych przez nauczyciela. Zastosowanie różnych form i metod pracy angażujących się uczniów do działania m.in. zajęć laboratoryjnych i terenowych, pracę w grupach, wykorzystywanie nowych pomocy dydaktycznych, będzie dobrą metodą kształtowania w młodym pokoleniu postaw kreatywnych i otwartości. Wyczuli w nich również zmysł analityczny oraz uwrażliwi na potrzeby i zagrożenia środowiska, które znają i w którym żyją na co dzień. Projekt obejmował będzie zakup ....

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne