Interpretacja indywidualna z dnia 31 lipca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.502.2024.1.PRP
Brak prawa do odzyskania podatku VAT w związku z realizacją zadania.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanieinterpretacji indywidualnej
28 czerwca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 21 czerwca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odzyskania podatku VAT w związku z realizacją zadania. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego posiada osobowość prawną, jest podatnikiem podatku VAT czynnym - czyli prowadzi sprzedaż opodatkowaną, związaną m.in. z usługami dzierżawy, najmu, użytkowania wieczystego, sprzedażą nieruchomości.
Gmina jest podmiotem prawa publicznego o charakterze określonym przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 609 ze zm.).
Gmina planuje złożyć do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wniosek o udzielenie dofinansowania w formie dotacji ze środków WFOŚiGW w ramach ogłoszonego konkursu pn. „…” na realizację zadania.
Zgodnie z zapisami wniosku o udzielenie dofinansowania:
Planowane terminy realizacji zadania:
-Termin rozpoczęcia realizacji zadania: (...) 2024 r.
-Termin zakończenia realizacji zadania: (...) 2025 r.
Opis istniejącego pomieszczenia, w którym ma powstać szkolna pracownia: Pomieszczenie znajduje się na parterze budynku szkolnego. Ściany w pomieszczeniu wymagają odświeżenia - pomalowania, w sali lekcyjnej znajdują się cztery duże okna wychodzące na słoneczną południowo-zachodnią stronę, w oknach nie ma rolet, co obniża komfort pracy i powoduje duże nagrzewanie się pomieszczenia w miesiącach wiosennych. Wyposażenie pracowni nie było wymieniane od bardzo dawna i nie sprzyja aktywnej pracy na lekcji. W sali znajduje się trzynaście podwójnych ławek, które nie są dostosowane do potrzeb uczniów: są zbyt wysokie, część z nich jest zniszczona, podobnie biurko nauczyciela. Szafy (dwie wysokie zabudowane szafki oraz dwie niższe szafki podwójne z nadstawką), które aktualnie znajdują się w pracowni nie mają zamków, niezbędnych do przechowywania niektórych pomocy dydaktycznych. W pomieszczeniu znajduje się tablica suchościeralna wymagająca wymiany oraz tablica multimedialna, niestety bez funkcji dotykowej, przez co niemożliwe jest prowadzanie lekcji w sposób aktywizujący dzieci do pracy. Ponadto w pomieszczeniu znajdują się dwie tablice korkowe, które podobnie jak tablica suchościeralna wymaga wymiany.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty