Wyrok NSA z dnia 26 marca 2024 r., sygn. II FSK 831/21
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Antoni Hanusz, Sędzia NSA Aleksandra Wrzesińska-Nowacka, Sędzia WSA (del.) Krzysztof Kandut (spr.), Protokolant Magdalena Sadzyńska, po rozpoznaniu w dniu 26 marca 2024 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej P. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 16 grudnia 2020 r., sygn. akt III SA/Wa 973/20 w sprawie ze skargi P. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 19 lutego 2020 r., nr 0112-KDIL2-1.4011.108.2019.2.DJ w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od P. na rzecz Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej kwotę 480 (słownie: czterysta osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Zaskarżonym wyrokiem z 16 grudnia 2020 r. sygn. akt III SA/Wa 973/20 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę P. (dalej zwany: P. lub wnioskodawca) na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 19 lutego 2020 r. nr 0112-KDIL2-1.4011.108.2019.2.DJ w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych.
Z ustaleń objętych w/w wyrokiem wynika, że P. we wniosku o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego przedstawił zdarzenie przyszłe podając, że jest zrzeszeniem osób fizycznych i prawnych, które prowadzi gospodarkę łowiecką poprzez hodowlę i pozyskiwanie zwierzyny oraz działa na rzecz jej ochrony poprzez regulację liczebności populacji zwierząt łownych, zgodnie z art. 32 ust. 1 ustawy z 13 października 1995 r. Prawo łowieckie (Dz. U. z 2023 r. poz. 1082 – dalej zwana: UPŁ). Jest podmiotem wykonującym zadania publiczne,
a w szczególności zadania powierzone przez ministra właściwego do spraw ochrony środowiska. Wnioskodawca zleca myśliwemu dokonanie odstrzału, przy czym może to być myśliwy zatrudniony, jak i niezatrudniony przez P.. W przypadku myśliwego zatrudnionego przez wnioskodawcę na podstawie umowy o pracę, myśliwy taki nie ma w zakresie obowiązków służbowych wpisanego odstrzału sanitarnego. Zlecenie odstrzału następuje na podstawie art. 45 ust. 1 pkt 8 oraz art. 47b ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt i zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U. z 2023 r. poz. 1075 – dalej zwana: ustawa o ochronie zdrowia zwierząt). Dalej, powołując się na art. 47a ust. 2 ustawy o ochronie zdrowia zwierząt, pytający podniósł, że podmiotowi, który poniósł koszty związane z realizacją ustawowego nakazu odstrzału sanitarnego zwierząt, przysługuje ze środków budżetu państwa zryczałtowany zwrot kosztów za każdą sztukę odstrzelonego zwierzęcia, i tak:
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty