Zatrudnianie pracowników tymczasowych - jakie obowiązki ma pracodawca?
Jedną z popularnych form zatrudnienia przy pracach sezonowych jest praca tymczasowa. Przedsiębiorcy mogą w ten sposób zwiększyć zatrudnienie tylko w pewnych okresach, korzystając z pracy pracowników tymczasowych zatrudnianych bezpośrednio przez agencje pracy tymczasowej. Agencja wykonuje obowiązki pracodawcy związane z: zawarciem umowy, zgłoszeniem do ubezpieczenia społecznego, wypłatą wynagrodzenia i odprowadzaniem składek na ubezpieczenie społeczne. Jakie obowiązki wobec pracowników tymczasowych ma pracodawca użytkownik?
Zatrudnianie pracowników tymczasowych
Praca tymczasowa jest specyficzną formą zatrudnienia, która ma charakter okresowy. Jest to stosunek prawny pomiędzy trzema podmiotami: agencją pracy tymczasowej, pracodawcą użytkownikiem oraz pracownikiem tymczasowym. Agencja pracy tymczasowej jest pracodawcą pracownika tymczasowego, którego, na podstawie zawartej umowy o pracę, kieruje do wykonywania pracy w innym podmiocie - u pracodawcy użytkownika. Pracodawca użytkownik, na rzecz którego pracownik tymczasowy faktycznie wykonuje pracę, pełni nadzór nad jej wykonywaniem - wyznacza pracownikowi zadania i kontroluje ich realizację.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
