Interpretacja indywidualna z dnia 30 kwietnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.181.2024.2.NF
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług – jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
29 marca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 20 marca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją przedsięwzięcia w zakresie zakupów sprzętu oraz materiałów dydaktycznych. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 15 kwietnia 2024 r. (wpływ 15 kwietnia 2024 r.) oraz pismem z 19 kwietnia 2024 r. (wpływ 19 kwietnia 2024 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Projekt wpisuje się i realizuje cele RPO (…). Projekt zgodnie z założeniami RPO wspiera kompetencje istotne z punktu widzenia przyszłej zatrudnialności, jak kompetencje matematyczne i naukowo-techniczne, porozumiewanie się w językach obcych, ale również w języku ojczystym, czy wzmacnianie przedsiębiorczość i innowacyjności uczniów.
Projekt uwzględnia również zakres edukacyjny dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, dzięki czemu uczniowie z takimi potrzebami zyskają szansę na wyrównanie deficytów oraz lepszy start w dorosłe życie oraz możliwość kontynuacji edukacji. Ponadto, projekt przewiduje wsparcie zajęć sportowych – jako elementu przyczyniającego do aktywności i zdrowego trybu życia. Projekt zgodny jest też z celami (…).
Wskaźniki rezultatu: Liczba uczniów korzystających ze wspartej infrastruktury – (…) osób.
Wskaźniki produktu:
(…).
Projekt jest końcowym elementem wypełniającym ostatnią lukę w istniejącej infrastrukturze na danym obszarze – projekt wypełnia lukę w zakresie wyposażenia szkół podstawowych na obszarze Gmina. Gmina jest organem prowadzącym wszystkie placówki w zakresie kształcenia ogólnego, podstawowego. Zaplanowany do zakupu sprzęt i materiały dydaktyczne wynikają ze zdiagnozowanych potrzeb oraz w sposób kompleksowy wypełniają ostatnią lukę w zakresie wyposażenia pracowni komputerowych, językowych, nauk ścisłych, aktywności fizycznych. Przyczynia się do poprawy jakości kształcenia w zakresie kluczowych kompetencji uczniów, wzmocnienia procesu dydaktycznego uczniów szczególnie uzdolnionych, umożliwia wzrost potencjału dydaktycznego dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, dzieci z niepełnosprawnościami tym samym umożliwiając im lepszy start w życiu dorosłym na terenie Gminy.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty