Interpretacja indywidualna z dnia 8 kwietnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.26.2024.1.AM
Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku akcyzowym jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
Państwa wniosek z 9 lutego 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy uznania Państwa za podmiot pośredniczący oraz możliwości zwolnienia z podatku akcyzowego dostaw paliw lotniczych do podmiotów zużywających wpłynął 9 lutego 2024 r. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
X Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w (…) (dalej „Spółka” lub „Wnioskodawca”) jest polskim podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą w obszarze dostaw paliw ciekłych przeznaczonych dla branży lotniczej na terenie Polski. Spółka posiada zezwolenie na prowadzenie działalności jako podmiot pośredniczący, o którym mowa w art. 56 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz.U. z 2023 r. poz. 1542 z późn. zm., dalej: „Ustawa akcyzowa”). Spółka jest również zarejestrowana w centralnym rejestrze podmiotów akcyzowych oraz posiada koncesję na obrót paliwami ciekłymi (OPC), wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
W planowanym modelu działalności gospodarczej, Spółka będzie realizowała dostawy paliw ciekłych do podmiotów zużywających, z wykorzystaniem usług logistyczno-transportowych wykonywanych przez inną spółkę z grupy (dalej: „Spółka 2”).
W ramach planowanej działalności Spółka będzie nabywać następujące wyroby: benzyny lotnicze o kodzie CN 2710 12 31, paliwa typu benzyny do silników odrzutowych o kodzie CN 2710 12 70 oraz paliwa typu nafta do silników odrzutowych o kodzie CN 2710 19 21 (dalej: „paliwo lotnicze” lub „wyroby”). Wymienione paliwa lotnicze Spółka będzie nabywać u krajowych dostawców, posiadających stosowne koncesje wydawane przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Nabywcami paliwa od Spółki będą linie lotnicze, aerokluby oraz inne podmioty wykorzystujące w działalności gospodarczej statki powietrzne zużywające paliwo lotnicze. Każdy z odbiorców wyrobów będzie zarejestrowany w Centralnej Rejestrze Podmiotów Akcyzowych.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty