02.02.2024 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 2 lutego 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.815.2023.1.RG

Brak prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w odniesieniu do wydatków inwestycyjnych związanych z przeprowadzeniem remontu wielorodzinnych budynków mieszkalnych w ramach realizacji inwestycji.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że stanowisko Państwa Gminy w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

11 listopada 2023 r. wpłynął wniosek Państwa Gminy o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w odniesieniu do wydatków inwestycyjnych związanych z przeprowadzeniem remontu wielorodzinnych budynków mieszkalnych w ramach realizacji inwestycji pn. „...”.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Gmina ... zaplanowała inwestycję pn. „...” obejmującą (...).

Projektowane rozwiązania mają służyć poprawie efektywności energetycznej budynku i zmniejszeniu zapotrzebowania na energię, a także ograniczeniu tzw. niskiej emisji, głównie emisji dwutlenku węgla oraz pyłów zawieszonych.

Modernizowane budynki stanowią w całości własność Gminy .... Podmiotem realizującym projekt i ponoszącym wydatki będzie Gmina .... Zadania w ramach projektu realizowane będą przy wsparciu firm zewnętrznych, na podstawie umów cywilnoprawnych zawartych z wykonawcami wybranymi w drodze udzielenia zamówień publicznych (zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa).

Nakłady inwestycyjne oraz koszty bieżące związane z realizacją przedsięwzięcia będą pochodziły z budżetu miasta oraz funduszy pozyskanych na ten cel ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Fundusze Europejskie dla ... na lata 2021-2027. Zmodernizowana infrastruktura stanowi majątek Gminy ..., służący zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty. Wydatki inwestycyjne związane z powyższym projektem, tj. pracami termomodernizacyjnymi, będą każdorazowo dokumentowane wystawianymi przez wykonawców na gminę fakturami VAT, na których gmina oznaczona będzie jako nabywca przedmiotowych towarów i usług.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne