Interpretacja indywidualna z dnia 16 stycznia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4011.931.2023.1.DJ
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą ekwiwalentu za używanie telefonu prywatnego do celów służbowych.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
19 grudnia 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 19 grudnia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 12 stycznia 2024 r. (wpływ 12 stycznia 2024 r.). Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego (wynikający z wniosku, jak i jego uzupełnienia)
X Spółka Akcyjna (dalej: „Spółka”, „Wnioskodawca” lub „X”) jest spółką kapitałową z siedzibą w Polsce, podlegającą w kraju siedziby opodatkowaniu od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania.
Wnioskodawca jest spółką dominującą w grupie kapitałowej X, zajmującej się głównie (…). Grupa zajmuje się również (…). Wnioskodawca jest podmiotem o szerokim profilu działalności. Z jednej strony jest podmiotem holdingowym, dominującym udziałowcem pozostałych podmiotów w grupie. Ponadto, Spółka prowadzi równolegle również działalność operacyjną, przede wszystkim w zakresie: (…). Spółka w ramach swojej działalności (…).
W związku z tym, w celu prowadzenia wyżej wymienionych działań Spółka musi posiadać szeroką infrastrukturę personalną, informatyczną, biurową oraz utrzymywać płynność finansową na odpowiednim poziomie. Między innymi Spółka zatrudnia - w celu wykonywania założonych zadań - pracowników na podstawie umowy o pracę. Zadania wykonywane przez niektórych z tych pracowników wymagają korzystania z telefonów komórkowych w celu m.in. kontaktu z klientami, kontrahentami Spółki, urzędami czy w celu dwuetapowego uwierzytelniania tożsamości pracownika przy logowaniu do wewnętrznych systemów informatycznych Spółki. W związku z tym, telefon komórkowy jest niezbędnym narzędziem do realizacji obowiązków zawodowych dla szerokiego grona pracowników X.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty