19.09.2023 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 19 września 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.355.2023.2.MW

Czy: - Gra stworzona przez Spółkę oraz Gry, które powstaną w przyszłości stanowić będą kwalifikowane prawo własności intelektualnej (dalej: „KPWI”) – w rozumieniu przepisu art. 24d ust. 2 pkt 8 ustawy o CIT (autorskie prawo do programu komputerowego); - Spółka może korzystać ze stawki 5% od dochodu uzyskiwanego ze sprzedaży licencji na wskazane w pyt. 1 KPWI; - Wnioskodawca prawidłowo alokuje koszty wynagrodzenia programistów własnych (zatrudnionych na umowę o dzieło), koszty wynagrodzenia aktorów dubbingowych (zatrudnionych na umowę o dzieło), a także koszty wynagrodzenia członka zespołu programistycznego, wykonującego prace z zakresu programowania, będącego członkiem Zarządu Spółki, zatrudnionym również na gruncie umowy o dzieło i będącego jednocześnie członkiem wewnętrznego zespołu deweloperskiego Wnioskodawcy, na potrzeby obliczania wskaźnika, o którym mowa w art. 24d ust. 4 ustawy o CIT, w literze "A" wzoru, tj. jako koszty faktycznie poniesione na prowadzoną bezpośrednio przez podatnika działalność badawczo-rozwojową związaną z wytwarzaniem KPWI; - prawidłowa jest klasyfikacja stosowana przez Spółkę w zakresie przyporządkowania poszczególnych rozliczeń kosztów we współczynniku Nexus – tj. czy koszty programistów zewnętrznych niepowiązanych ze Spółką (prowadzących własną działalność gospodarczą), koszty nabycia licencji do elementów gotowych wykorzystywanych do produkowanych Gier (np. modele 3D, gotowe elementy dźwiękowe, tekstury, ilustracje), koszty nabycia licencji do programów niezbędnych do wytworzenia Gry oraz korzystanie z platformy do tworzenia i obsługi Gry, koszty nabycia usług tłumaczenia Gry, koszty nabycia usług testowania Gry powinny być rozliczone pod lit.: B (w przypadku podmiotów niepowiązanych); - prawidłowa jest klasyfikacja stosowana przez Spółkę w zakresie przyporządkowania poszczególnych rozliczeń kosztów we współczynniku Nexus – tj. czy koszty programistów oraz podmiotów zewnętrznych powiązanych ze Spółką (tj. koszty ponoszone na nabycie wyników prac badawczo-rozwojowych związanych z kwalifikowanym prawem własności intelektualnej od podmiotów powiązanych z Wnioskodawcą) powinny być rozliczone pod lit.: C; - prawidłowe jest działanie Spółki w zakresie pomniejszenia dochodu z Gier ujmowanych w ramach reżimu IP Box o koszty ogólne Spółki, nieujmowane w ramach wskaźnika Nexus, rozliczone według Klucza Alokacji w ramach wyniku podatkowego rozliczonego w ramach ulgi IP Box; - Spółka ma prawo do zastosowania w sposób symultaniczny ulgi na działalność badawczo-rozwojową oraz preferencji IP Box w odniesieniu do dochodu z praw własności intelektualnej, który objęty jest reżimem IP Box, począwszy od 1 stycznia 2022 roku; - wskaźnik, o którym mowa w art. 24d ust. 4 ustawy o CIT powinien być kalkulowany w sposób narastający za kolejne lata, w których Spółka będzie uzyskiwała dochody z poszczególnej Gry.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne