Interpretacja indywidualna z dnia 13 września 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.371.2023.1.JKU
Brak opodatkowania wzajemnych rozliczeń salda pomiędzy Franczyzodawcą a Spółką oraz określenia podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży towarów dokonywanej po cenie uwzględniającej rabat
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usługjest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
20 lipca 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 12 lipca 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania wzajemnych rozliczeń salda pomiędzy Franczyzodawcą a Spółką oraz określenia podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży towarów dokonywanej po cenie uwzględniającej rabat.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca zajmuje się hurtowym i detalicznym obrotem paliwami oraz prowadzi stację paliw. W związku z prowadzoną działalnością Wnioskodawca nawiązał współpracę w charakterze franczyzobiorcy z jedną z firm z sektora paliwowego z siedzibą w Polsce, zajmującą się hurtowym i detalicznym obrotem paliwem na terytorium całego kraju, będącą operatorem sieci stacji paliw (dalej: „Franczyzodawca”). Wnioskodawca oraz Franczyzobiorcy posiadają koncesje na obrót paliwami ciekłymi. Spółka oraz Franczyzobiorcy są zarejestrowanymi, czynnymi podatnikami VAT.
Zarówno stacje Wnioskodawcy, jak i stacja Franczyzodawcy, działają pod tą samą marką, mają wspólną identyfikację wizualną (włącznie z używanym logo, wystrojem stacji), posiadają w asortymencie produkty marki własnej, tak by dla przeciętnego klienta stacje franczyzobiorców (w tym Wnioskodawcy) i stacje Franczyzodawcy nie różniły się zasadniczo i były kojarzone przede wszystkim z marką Franczyzodawcy.
Franczyzodawca wprowadził autorską aplikację mobilną dla klientów stacji własnych oraz franczyzowych, w tym stacji Wnioskodawcy (dalej: „Klient”). Aplikacja skierowana jest przede wszystkim do klientów detalicznych. Celem wprowadzenia aplikacji jest w szczególności wzrost liczby nowych Klientów i utrzymanie dotychczasowej bazy Klientów, wzrost częstotliwości zakupów i wartości koszyka zakupowego, zwiększenie rozpoznawalności marki poprzez rozwój zaawansowanej aplikacji mobilnej połączonej z tradycyjnym punktowym programem lojalnościowym. Aplikacja jest skierowana do nieograniczonego grona Klientów: może z niej korzystać każda pełnoletnia osoba fizyczna, która zainstaluje Aplikację i zarejestruje w niej konto.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty