Interpretacja indywidualna z dnia 19 lipca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.107.2019.2023/8/AK
Obowiązki płatnika z tytułu przekazywanych nagród w Konkursach.
Interpretacja indywidualna po wyroku sądu – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo:
1)ponownie rozpatruję sprawę Państwa wniosku z 1 lutego 2019 r. o wydanie interpretacji indywidualnej – uwzględniam przy tym wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 14 stycznia 2020 r. sygn. Akt III SA/Wa 1206/19. (data wpływu prawomocnego orzeczenia – 29 maja 2023 r.; i
2)stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
4 lutego 2019 r. wpłynął Państwa wniosek z 1 lutego 2019 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika z tytułu przekazywanych nagród w konkursach w sytuacji, gdy organizatorem Konkursów jest na Państwa zlecenie Agencja, która wydaje nagrody laureatom Konkursów (Model1, pyt 1) oraz w sytuacji, gdy Państwo przekazujecie nagrody bezpośrednio na rzecz laureatów Konkursów bez pośrednictwa Agencji - organizatora Konkursów (Model 2, pyt 2).
Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego
(...) Sp. z o.o. (dalej: Spółka, Wnioskodawca) jest podmiotem należącym do międzynarodowego koncernu (…) - Grupa (...). W ramach prowadzonej działalności Spółka świadczy usługi mające na celu promocję na terenie Polski (...), których dystrybutorami w Polsce są inne podmioty należące do Grupy (...). W ramach świadczonych usług, Spółka podejmuje działania promocyjne, reklamowe i marketingowe skierowane do określonych grup odbiorców. Jedną z form prowadzonych działań marketingowych jest organizowanie konkursów (dalej: Konkursy). Głównym celem organizacji Konkursów jest promocja (...) dystrybuowanych przez inne podmioty w ramach Grupy (...). Konkursy mogą mieć różną formę, np. mogą polegać na wykonaniu pracy plastycznej, odpowiedzi na pytania konkursowe, opracowaniu tekstu dotyczącego przedmiotu Konkursu itp. Konkursy mogą być zorganizowane (i) przez dział marketingu Wnioskodawcy lub (ii) przez podmioty zewnętrzne zajmujące się profesjonalnie świadczeniem usług marketingowych i promocyjnych (dalej: „Agencje”). Przedmiotowy wniosek dotyczy przypadków, gdy organizacja Konkursów zlecana jest Agencjom. W ramach zawartych umów z Agencjami, Agencje zajmują się kompleksową organizacją Konkursów (np. sporządzają regulamin, zajmują się rozpowszechnianiem informacji o Konkursie, wyłonieniem laureatów, rozpatrują ewentualne reklamacje, zajmują się obsługą informatyczną Konkursu itp.). W zależności od rodzaju umowy zawartej przez Wnioskodawcę z Agencją, możliwe są następujące modele współpracy z Agencją w zakresie wydania nagród w konkursie:
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty